וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום: סוכנות נסיעות עיכבה הודעה על העלאת מחירים סמוך למועד הטיסה כדי להפחית את הסיכוי לביטולים

בר חיון

27.10.2009 / 14:40

משרד התמ"ת הגיש כתב אישום נגד הסוכנות פגסוס בעקבות תלונות של כ-20 צרכנים



סוכנות הנסיעות פגסוס תיירות מואשמת בהטעיית צרכנים בנסיבות מחמירות לאחר שהעלתה תעריפים ללקוחותיה ברגע האחרון לפני הטיסה. כך עולה מכתב אישום שהגיש השבוע משרד התמ"ת נגד החברה ומנהלה, ניר ראובן, בבית משפט השלום בתל אביב.



החברה החילה את העלאת התעריפים בעקבות עדכון חברות התעופה על ייקור מחירי הטיסות, עקב שינויים בעלויות הדלק. לפחות עבור חלק מהלקוחות שרכשו כרטיסי טיסה בקיץ 2008, התייקרות זו כלל לא היתה אמורה לחול, בשל התאריך המוקדם בו קנו את כרטיסי הטיסה. ואולם, מכתב האישום שהוגש באמצעות עו"ד טלי קינן, עולה כי לא רק שהם חויבו בכ-70 דולר נוספים לאדם, ההודעה על ההתייקרות הגיעה כשבוע לפני מועד הטיסה.



כפי שעולה מכ-20 תלונות צרכנים המופיעים ברשימת עדי התביעה, בשל פרק הזמן הקצר שניתן להם עד למועד הטיסה, עמדה בפני הצרכנים שתי אפשרויות בלבד: לבטל את העסקה תוך הפסד החופשה ותשלום הקנס הגבוה ביותר בגין הביטול, או לשלם את התוספת בגין היטל הדלק, שהיתה משמעותית מאוד עבורם, ואשר לא ידעו עליה.



סגנית שר התמ"ת והאחראית על תחום הצרכנות, אורית נוקד, אמרה כי "החשד העולה מכתב האישום נוגע לעסקות רבות שנעשות יום יום בהיקפים כספיים אדירים. התנאי הבסיסי לצרכנות הוגנת הינו הגברת המודעות והשקיפות בפרסומי החברות". עוד אמרה נוקד כי "תחום התיירות הינו תחום צרכנות מרכזי המחייב הסדרה ברורה יותר. לאחרונה סיכמתי עם שר התיירות, סטס מיסזניקוב על שיתוף פעולה בינמשרדי לקידום מעמדו של הצרכן בתחום זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully