וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תביעה ייצוגית נגד בנק אוף אמריקה: סייע להונאת פונזי לדברי התובעים

סוכנויות הידיעות

27.10.2009 / 21:22

התובעים טוענים כי הבנק סייע להונאה בשווי 37 מיליון דולר שביצע יועץ ההשקעות בו דיאמונד



תביעה ייצוגית הוגשה נגד בנק אוף אמריקה, בטענה כי סייע להונאת פונזי שביצע יועץ ההשקעות בו דיאמונד, בעל "מועדון ההשקעות" דיאמונד ונצ'רס, בשווי 37 מיליון דולר. לדברי התביעה, הקשר של הבנק עם דיאמונד נמשך 32 חודשים "ולמרות ההיכרות העמוקה עם פעילות ההונאה של דיאמונד, בנק אוף אמריקה לא שאל שאלות, ואף חיזק את קשריו עם דיאמונד".



לפי דיווח באתר courthouse news, התביעה טוענת כי בנק אוף אמריקה תמך בהונאה למעשה, כאשר איפשר לדיאמונד להעביר כספים מחוץ למדינה ולבצע פעולות נוספות בלתי מורשות בכספי המשקיעים.



דיאמונד, בן 31, נעצר על ידי הבולשת הפדרלית (fbi) בפלורידה בספטמבר, בטענה כי הונה כ-200 משקיעים. דיאמונד עדיין מוחזק במעצר, ומחכה למשפטו.



לפי העיתון "הראלד טריביון" שבפלורידה, דיאמונד הבטיח למשקיעים תשואות של למעלה מ-5% בחודש, עבור השקעות ממונפות במט"ח. הכספים הועברו לחשבון בבנק אוף אמריקה, שלטענת התביעה הייצוגית לא אמור היה להיות מאושר. הונאת פונזי מבוססת על גידול מתמיד בכספי משקיעים חדשים, המאפשרים למבצע ההונאה לשלם את רווחי המשקיעים הראשונים מכספי המשקיעים החדשים. באופן זה, הצליח דיאמונד להעביר תשלומים למשקיעים ותיקים עד דצמבר 2008. בינואר הודיע למשקיעיו כי רשם הפסדים כבדים בגין המשבר.



לפי ה-fbi, כמעט כל הסכום שהושקע בחברה של דיאמונד אבד, בעקבות עסקות פונזי, הפסדי מסחר, או כספים שהועברו לחשבונותיו הפרטיים של דיאמונד. לדברי החוקרים, דיאמונד השתמש בכרטיס האשראי של החברה לצרכיו האישיים וחי חיי מותרות, עם נסיעות תכופות לחופשות הימורים בלאס וגאס, למבורגיני חכורה ומותרות נוספים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully