וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקינדל עושה עליה: פלאפון תשווק ספר דיגיטלי

אמיתי זיו

27.10.2009 / 9:50

פלאפון מעוניינת להפיץ מהדורה אלקטרונית של העיתון "ידיעות אחרונות" ומנהלת משא ומתן עם סטימצקי על הפצת המכשיר

חברת פלאפון תחל לשווק בינואר 2010 קורא ספרים דיגיטלי עברי ראשון אשר יתמוך בטקסט בעברית. הממשק של קורא הספרים יהיה כולו בשפה העברית.

פלאפון מקדמת כעת את הפרויקט, שנחשב בחברה אסטרטגי, ולצורך כך היא מקיימת מגעים עם הוצאות ספרים שונות לטובת הפצת כותרים אלקטרונים. בין היתר היא מנהלת משא ומתן עם רשת הספרים סטימצקי לטובת הפצה משותפת של המוצר ועם העיתון "ידיעות אחרונות", על מנת להפיץ אותו באמצעות קורא הספרים.

פלאפון בוחנת כמה דגמים של קורא ספרים דיגיטלי ולצורך המיזם יצרה קשר עם חברת Bookware הישראלית. Bookware מייבאת לישראל קורא ספרים דיגיטלי סיני בשם ג'ינקה (Jinke), אך עיקר עיסוקה של החברה הוא בפיתוח תוכנה עבור מו"לים באמצעותה ניתן 'לטעון' את הספר לשרתי החברה ומאוחר יותר להפיץ אותו.

בראיון שנתן ביוני האחרון ל-TheMarker מנכ"ל BookWare, איגור רויזיס, הוא העריך כי קורא הספרים אותו מייבאת החברה יעלה כ-1,300 שקל. סביר שפלאפון תבחר לסבסד את המכשיר, כמו שנוהגות חברות הסלולר עם כל המכשירים הניידים שהן משווקות. "אם ישווקו בישראל עוד קוראי ספרים המערכת שלנו תדע לתמוך בהם. המערכת תומכת גם בהגנת זכויות יוצרים דיגטליות (DRM)", הוסיף אתמול רויזיס.

קורא הספרים של BookWare מצויד במסך בגודל 6 אינצ'ים ובכרטיס זיכרון של 1 ג'יגה. הוא תומך ב-4 גווני אפור. פלאפון בוחנת גם חלופות למוצר של ג'ינקה, בהם קורא הספרים של סוני ודגם של חברת LG. מבחינת כותרים בכוונת פלאפון ו-BookWare להגיע ליום ההשקה עם אלפי כותרי ספרים אך רויזיס סירב למסור מידע לגבי אילו הוצאות ספרים כבר הסכימו להתחייב למיזם.

רויזיס מסביר על הטכנולוגיה של המכשיר: "כל היופי הוא לתת את הספר לבן אדם מבוגר ולראות איך הוא מתחיל להשתמש בו מיד - זה לא מחשב נייד. הדגם שנייבא יידע לקרוא לא רק קובצי PDF שהם כמו קובצי תמונה פשוטים, אלא יוכל להתמודד גם עם קובצי טקסט בהם הקורא יכול לקבוע את סוג הפונט, גודל הפונט, רוחב השוליים וכדומה. זה חשוב במיוחד לקוראים מבוגרים שזקוקים לפונט גדול".

קינדל לא מגיע לישראל

קורא ספרים דיגיטלי הוא מכשיר לקריאת ספרים אלקטרונים. הקורא המפורסם בעולם הוא הקינדל של רשת אמזון (Amazon) אשר החל להיות משווק בארה"ב ב-2007. בתקופה הקרובה אמור שיווק המוצר להתרחב לעוד 100 מדינות, אך ישראל אינה אחת מהן.

ספר אלקטרוני יחיד (כותר) נמכר באמזון במחיר של כ-10 דולר בממוצע. הטענה של כותר למכשיר הקורא מתבצעת בשיטות שונות: דרך חיבור USB (בקורא הספרים ריידר של סוני), דרך רשת WiFi או דרך תקשורת סלולרית.

בינואר מתכוונת פלאפון להשיק דגם ראשון של קורא ספרים שהתקשורת שלו תהיה מבוססת חיבור מודם סלולרי חיצוני. בהמשך היא תשווק דגם מתקדם יותר שבו קיים מודם סלולרי מובנה.

קוראי הספרים הדיגיטלים עושים שימוש בטכנולוגיה בשם ePaper שמבוססת על כדוריות של חומר כימי שחור. הטכנולוגיה הזו מספקת חוויה שדומה מאוד לנייר, היא אינה מסנוורת כמו מסכי מחשב רגילים וצריכת הסוללה שלה מאד נמוכה - עד שבועיים בין הטענה להטענה של המכשיר.

מסטימצקי נמסר בתגובה: "אנחנו לא מתייחסים לנושאים אסטרטגיים". מפלאפון סירבו להגיב לידיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully