וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסתדרות העובדים הלאומית תשיב 140 מיליון שקל למבוטחי קרן הפנסיה העל

מירב ארלוזורוב

28.10.2009 / 9:36

המניות, המהוות כ-14% מהונה של דש אייפקס, יושבו לקרן הפנסיה ללא תמורה



הסתדרות העובדים הלאומית תפצה את מבוטחי קרן הפנסיה העל, שהיתה בעבר בשליטתה, בסכום של 140 מיליון שקלים. הפיצוי נעשה בדרך של השבה מלאה, ללא כל תמורה, של כל מניותיה של חבר הברוקרים דש אייפקס המצויות בידי ההסתדרות. המניות, המהוות כ-14% מהונה של דש אייפקס, יושבו לקרן הפנסיה ללא תמורה.



המניות המושבות שוות, במונחי שווי שוק, כ-124 מיליון שקל. עם זאת, השליטה בדש איפקס עומדת כעת למכירה, והרוכשים המיועדים, האחים אלי וניר ברקת (האחרון הוא ראש העיר של ירושלים), מציעים לרכוש את מניות החברה במחיר גבוה ממחיר השוק. קרן הפנסיה העל, המנוהלת כיום בידי חברת ניהול קרנות הפנסיה הוותיקות עמיתים, בניהולה של יעל אנדורן, שוקלת בחיוב להענות להצעה. במקרה כזה, התמורה מהמניות תגדל ל-140 מיליון שקל.



השבת מניות דש אייפקס, מההסתדרות לידי קרן הפנסיה, נעשית במסגרת הנסיון לפצות את הקרן בגין הניהול הרשלני לכאורה שהיה בה, בתקופה שבה הקרן נשלטה בידי הסתדרות העובדים הלאומית. בין היתר, נטען כי גם מכירת מניות דש אייפקס, מהקרן לידי ההסתדרות, היתה חלק מאותו ניהול רשלני, ועל כן יש לפצות את עמיתי הקרן באמצעות ביטול אותה עסקה והשבת המניות ללא תמורה לידי הקרן.
בגין אותה טענת רשלנות לכאורה הוגשה גם לאחרונה תביעה נגד מנהלי קרן הפנסיה בעבר, ובראשם היו"ר לשעבר מיכאל צולר, בסכום של 200 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully