וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התעשייה האווירית תספק מטוסים ללא טייס לחיל האוויר הגרמני לטיסות מבצעיות באפגניסטן

אורה קורן

28.10.2009 / 10:18

זו הפעם הראשונה שחיל האוויר הגרמני יפעיל מל"ט הפועל בגובה רב למשימות לטווח רחוק



התעשייה האווירית (תע"א) והחברה הביטחונית הגרמנית ריינמטאל (rheinmetall defense) חתמו היום על חוזה עם משרד ההגנה הגרמני לאספקת מטוסים ללא טייס (מל"ט) מדגם הרון (heron) ותחנות בקרה קרקעיות. במסגרת החוזה ייכנסו המלטים לפעילות מבצעית עד למרץ 2010.



חיל האוויר הגרמני יפעיל את מל"טי ה"הרון" מתוצרת התע"א באפגניסטן כחלק מפעילות מבצעית שוטפת והגברת יכולות איסוף מודיעין (intelligence, surveillance reconnaissance). ריינמטאל והתע"א כבר שיתפו פעולה בעבר בתוכניות הצטיידות אחרות של צבא גרמניה, ובתחומים אזרחיים כגון הסבות מטוסי בואינג 747 מתצורת נוסעים למטען.



מל"טי ה"הרון" מתוצרת התעשייה האווירית מבצעים פעילות מבצעית באפגניסטן מאז פברואר 2009, כחלק מפעילות חיל האוויר הקנדי. הכוחות הגרמנים הפועלים באפגניסטן מצטרפים אל הצרפתים והאוסטרליים שכבר נהנים מביצועיו המעולים של המל"ט באזור. יכולת השהייה הארוכה של ה"הרון" משפרת את ההגנה על כוחות קרקעיים על ידי הזרמת מידע למפקדים בשטח בזמן אמת ואיסוף מודיעין משטחים נרחבים. מל"ט הסרצ'ר (searcher) מתוצרת התעשייה האווירית פועל באפגניסטן גם כחלק מהכוחות הספרדים הפרוסים שם.



זו הפעם הראשונה שחיל האוויר הגרמני יפעיל מל"ט הפועל בגובה רב למשימות לטווח רחוק (medium altitude long range). המל"טים שיסופקו יצוידו במטענים ייעודיים (מטע"ד) מתוצרת התעשייה האווירית כגון סנסורים אלקטרו אופטיים מיוצבים ומכ"מים מתוחכמים. טווח הטיסה יגדל, הודות לשימוש בתקשורת לוויינית.



מל"ט ה"הרון", השוקל טון עם מוטת כנפיים של 16.6 מטרים, מיועד לביצוע משימות אסטרטגיות וטקטיות בעל תקרת השיוט העומדת על 30 אלף רגל, עם יכולת שהייה באוויר של 30 שעות.



חברת ריינמטאל דיפנס(rheinmetall defense) הינה הזרוע הביטחונית של חברת rheinmetall ag. החברה, המעסיקה 7200 עובדים ומוכרת ב-1.8 מיליארד יורו בשנה, עוסקת בתחום הטכנולוגיות הביטחוניות. החברה עוסקת בפיתוח וייצור של כלי רכב משוריינים, כלי נשק ותחמושת, מערכות הגנה אוויריות ואלקטרוניקה.



היינץ דרסיה (heinz dresia), בכיר בהנהלת ריימנטל, אמר "הפרויקט הנוכחי במסגרתו יפעלו מל"טי "הרון" באפגניסטן יהווה מכפיל כוח בהגנה על הכוחות הגרמניים ובנות בריתם הפרוסים באיזור ויאפשר להם לבצע את משימותיהם".



לדברי מנכ"ל התע"א יצחק ניסן, "התעשייה האווירית גברה על מתחרים בארץ ובחו"ל, ואנו גאים לשתף פעולה עם חברת ריימנטל הגרמנית כדי לספק למשרד ההגנה הגרמני מערכות מל"ט עם יכולת מבצעית מוכחת.זכייה זו מצטרפת לשורה ארוכה של זכיות בשוק הבינלאומי בשנים האחרונות, ביניהן מול קנדה, ארה"ב, אוסטרליה, אירופה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully