וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלל פיננסים ברוקראז' על אורמת לקראת רבעון 3, חולשה במגזר החשמל

TheMarker Online

28.10.2009 / 11:22

יובל בן זאב: הדו"ח יבטא את המגמה המתמשכת של חולשה במגזר החשמל, תוך שמגזר המוצרים ימשיך לפצות באופן זמני



בשבוע הבא תפרסם את התוצאות הכספיות לרבעון 3/09. "להערכתנו, הדו"ח יבטא את המגמה המתמשכת של חולשה במגזר החשמל, תוך שמגזר המוצרים ימשיך לפצות באופן זמני", אומר יובל בן זאב מנהל מחלקת המחקר בכלל פיננסים ברוקראז'.



הטבלה להלן מציגה את עיקרי הערכות כלל פיננסים בהשוואה לתקופות קודמות:




איפה הצמיחה? חובת ההוכחה על החברה. מתחילת השנה לא ראינו צעדים משמעותיים המצביעים על צמיחה בפעילות החברה בתחום החשמל ו/או בתחום המוצרים.



יתרה מזו, העיכובים בהפעלה המסחרית של תחנת הכח צפון ברולי מעידים על כך שמימוש הפוטנציאל הקיים עלול להתעכב במקרים רבים.



לאחרונה דיווחה החברה על כניסתה למיזם משותף עם חברת סאנדיי הישראלית בתחום האנרגיה הסולארית. "בהתייחסותנו למיזם זה כתבנו שמדובר במיזם בגודל בינוני ללא יתרון יחסי משמעותי לאורמת", אומר בן זאב.



חולשה מתמשכת במגזר החשמל



מגזר החשמל צפוי להציג ירידה של כ-4% בהשוואה לרבעון המקביל וזאת למרות תחנת הכוח אולקריה (קנייה) שהופעלה בתחילת השנה ומוסיפה כ-5.5 מיליון דולר לרבעון.



הפגיעה העיקרית בהכנסות מקורה בתחנת הכח פונה (הוואי). שילוב של תחזוקה בתחנה וירידת תעריפי החשמל יביאו לירידה של כ-10 מיליון דולר בהכנסות בהשוואה לרבעון מקביל.



בנוסף שימו לב לעיכוב המתמשך בהפעלת תחנת הכח צפון ברולי אשר בנייתה הושלמה כבר בסוף 2008.



למרות שמדובר ברבעון חזק עונתית (תעריפי חשמל גבוהים בקליפורניה), בן זאב: "אנו מעריכים כי רווחיות המגזר תהיה חלשה בגלל ההשפעה שלילית של תחנת הכח פונה, בה נהיה עדים לירידה בתפוקה ובתעריפים".



מגזר המוצרים ימשיך לפצות, זמנית



מגזר המוצרים ימשיך להיות חזק. להערכת האנליסטים של כלל פיננסים, בדומה למחצית הראשונה של 2009 צפויות הכנסות גבוהות ביותר במגזר שתלווה ברווחיות גבוהה מהרווחיות ארוכת הטווח בפעילות זו. הירידה בצבר ההזמנות של המגזר תומך בהערכה כי תוצאות אלו לא יחזרו על עצמן.



היתרון לגודל בפעילות וכן תמחור הפרויקטים שנחתמו במחירים גבוהים יחסית יביאו לרווחיות גולמית חריגה לטובה בדומה למחצית 2009.



החזקת גזית מעיבה על המניה. חשש ממוכר של 700 מיליון שקל.



לסיכום - צפי לעוד רבעון חלש במגזר החשמל. אתגרי צמיחה לעתיד וחובת ההוכחה על החברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully