וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק הפועלים על דו"חות רבעון 3 של שופרסל: תוצאות נאות על אף סביבה עסקית מאתגרת

TheMarker Online

28.10.2009 / 12:26

משה סני: "התוצאות מצביעות, לדעתנו, על עוצמת הרשת. במהלך הרבעון חלה החרפה בתחרות בין רשתות השיווק בענף לצד קשיים מצד הצרכן. חרף זאת, הציגה שופרסל שולי רווח נאים לתקופה הנוכחית ואף שיפור בשורת הרווחיות הנקייה המתוקנת"



פרסמה הבוקר את דו"חותיה לרבעון השלישי של 2009. "התוצאות מצביעות, לדעתנו, על עוצמת הרשת. במהלך הרבעון חלה החרפה בתחרות בין רשתות השיווק בענף לצד קשיים מצד הצרכן. חרף זאת, הציגה שופרסל שולי רווח נאים לתקופה הנוכחית ואף שיפור בשורת הרווחיות הנקייה המתוקנת", אומר משה סני, מיחידת המחקר של בנק הפועלים.



ההכנסות קטנו ברבעון ב-0.4% לעומת הרבעון המקביל



הקיטון בהכנסות החברה נרשם בעיקר על רקע ירידת מחירי המכירה בעקבות הגידול בתחרות בתחום קמעונאות המזון. במכירות למ"ר נרשם קיטון של 1%. במכירות בחנויות זהות (sss) נרשם קיטון של 1.6%, אינדיקטור המלמד, כי לפתיחת חנויות חדשות השפעה חיובית משמעותית על הפדיון.



שחיקה ברווחיות הגולמית



ברווחיותה הגולמית של החברה נרשמה ירידה מ-26.7% ברבעון המקביל ל-25.8% ברבעון. הרווחיות הגולמית הושפעה, כאמור, מירידת מחירי המכירה בעקבות הגידול בתחרות בתחום קמעונאות המזון.







שחיקה ברווחיות התפעולית



בשיעור ההוצאות התפעוליות מסך ההכנסות נרשם קיטון בהשוואה לרבעון המקביל (21.4% לעומת 21.7%). חרף זאת, ובשל השחיקה שנרשמה ברווחיות הגולמית, נרשמה ירידה ברווחיות התפעולית של החברה משיעור של 5.1% ברבעון המקביל ל-4.4% ברבעון המסוקר.



יש לציין, כי שולי הרווח התפעולי ברבעון המקביל היה חריג בגובהו, וכי רווחיות תפעולית בשיעור של 4.4% הינה עדיין רווחיות נאה מאוד, בעיקר בתקופה הנוכחית המאופיינת בצריכה מצומצמת יותר.



לפיכך, בבנק הפועלים רואים את תוצאות הרשת עד לשורה זו כהישג משמעותי.



קיטון משמעותי בהוצאות המימון ברבעון



החברה רשמה הוצאות מימון בסך 38 מליון שקל ברבעון, ירידה משמעותית בהשוואה להוצאות המימון ברבעון המקביל, שעמדו על 58 מליון שקל. קיטון זה נרשם בעיקר מגידול בהכנסות בגין שערוך עסקאות הגנה.



בשורה התחתונה, שיפור ברווחיות הנקייה המתוקנת



חרף הקיטון ברווחיות, רשמה שופרסל שיפור ברווחיותה הנקייה המתוקנת (בניכוי הכנסות/הוצאות חד פעמיות ושיערוך עסקאות נדל"ן) מ-2.0% ברבעון המקביל ל-2.2% ברבעון. שיפור זה נרשם, כאמור, הודות להכנסות המימון הגבוהות שנרשמו ברבעון המסוקר.




* בניכוי עליה בשווי ההוגן של נדל"ן להשקעה ובניכוי הכנסות/ הוצאות חד פעמיות



בבנק הפועלים מסקרים את חברת שופרסל ב"תשואת יתר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully