וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטיש איירווייס ממשיכה לקצץ: דיילי האוויר יאבדו עד 5,000 ליש"ט משכרם בשנה

סוכנויות הידיעות

28.10.2009 / 12:43

העובדים מתנגדים לקיצוץ ומאיימים בשביתה, שעלולה לשבש את טיסות החברה בעונת החגים



שכרם של דיילי האוויר בחברת התעופה בריטיש איירווייס עשוי להיות מקוצץ בקרוב בסכום של עד 5,000 ליש"ט (7,400 דולר) בשנה. בריטיש סבלה מהפסדים כבדים בשנה האחרונה והורדת השכר תהווה חלק ממאמציה של הנהלת החברה לקצץ עלויות, כך דיווח היום ה"טיימס" הלונדוני.



החברה מעוניינת להגביל את האש"ל ש-14 אלף הדיילים שלה מקבלים עבור ימי שהייה ביעדים רחוקים. זאת, בנוסף לשינויים נוספים בנהלי העבודה שהחברה תיישם החל מהחודש הבא - צעד שעורר את זעמם של הדיילים והביא את איגוד העובדים לקרוא השבוע לשביתה.



אש"ל הוא סכום הכסף אותו מקבלים הדיילים על כל יום בו הם שוהים במדינות זרות, והוא מיועד עבור מזון והוצאות מחיה. סוגיית האש"ל היוותה נקודת מחלוקת מרכזית בסכסוך בין הנהלת בריטיש והעובדים, מכיוון שהאש"ל מהווה במקרים רבים תוספת משמעותית - עד 1,000 ליש"ט לחודש - לשכר הבסיס. הנהלת החברה הציעה לדיילים בונוס שנתי של עד 8,000 ליש"ט בשנה במקום תשלומי אש"ל חודשיים, אך האיגוד טוען שהעובדים עלולים להפסיד כך עד 5,000 ליש"ט בשנה.



ביום שני מסר איגוד העובדים של החברה כי בקרוב יחליט בנוגע לפעולותיו. האיגוד עשוי לפתוח בסדרת שביתות, שצפויה לשבש את עונת החגים הנוצרים, הידועה כעונה עמוסה במיוחד בענף התעופה.



וילי ולש, מנכ"ל בריטיש איירווייס, אמר בתגובה כי "איגודי העובדים אינם מבינים עד כמה השינויים הגדולים הללו חיוניים לעתידה של בריטיש איירווייס. יש לנו צוותי אוויר נפלאים, אך אין באפשרותנו להימנע מהקיצוצים, שהם מחויבי המציאות. זהו עסק שמפסיד כסף". ולש נפגש היום עם איגודי העובדים של החברה במטרה לדון בקיצוצים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully