וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האנתרופולוגיה של עובדי וול סטריט: צעירים, חסרי ניסיון וחוששים לעבודתם

סוכנויות הידיעות

28.10.2009 / 13:22

קארן הו מאוניברסיטת מינסוטה ערכה מחקר אנתרופולוגי העוסק בתרבות של מגזר הפיננסים האמריקאי



העובדים בוול סטריט הם בוגרי אוניברסיטאות יוקרה ממשפחות אמידות, בעלי ניסיון חיים מועט, שמתמקדים בטווח הקצר ואינם מבינים בתכנון כלכלי לטווח הארוך - כך עולה ממחקר אנתרופולוגי. קארן הו, אנתרופולוגית מאוניברסיטת מינסוטה, נטמעה בסביבת העבודה בוול סטריט במשך שלוש שנים ופירסמה את מסקנותיה על תרבות מגזר הפיננסים האמריקאי בספר liquidated: an ethnography of wall.



הספר, המחקר האנתרופולוגי הראשון בעולם העוסק בוול סטריט, מבוסס על מחקר בן שלוש שנים שערכה הו, במסגרתו גם עבדה במשך שנה בבנק השקעות במנהטן. הו כתבה כי גילתה במהלך המחקר שוול סטריט היא "מכרה זהב אנתרופולוגי", עולם המבוסס על רשתות חברתיות בין בוגרים של אוניברסיטאות יוקרה כמו פרינסטון והרווארד, מיתוסים מכוננים כמו חשיבות הרווח של בעלי המניות וחוזקו של המגזר הפיננסי, וחוסר גיוון אתני.



"אנשי וול סטריט מגיעים מכל העולמות והמוצאים, למרות שרובם בוגרים של אוניברסיטאות יוקרה כמו הרווארד ופרינסטון. אך ככל שעולים בסולם התאגידי, כך גם הגיוון האתני מצטמצם. בדרגים הנמוכים ישנם לבנים, אפרו-אמריקאים, לטינים ונשים. בדרגים הגבוהים יותר הגיוון הולך ופוחת", אמרה הו.



בספרה עוסקת הו בהרחבה גם בחייהם האישיים של בנקאי ההשקעות בוול סטריט. לדבריה, מדובר בצעירים משכילים בשנות ה-20 וה-30 לחייהם, אך לרוב בעלי ניסיון חיים מוגבל. לפי הו, בנקאי ההשקעות בוול סטריט אינם יכולים לסמוך על שום דבר - לא על עמיתיהם, שמתחרים בהם על משכורות גבוהות יותר, ולא על מקום עבודתם או על חברות מתחרות.



"רובם מגיעים מאוניברסיטאות יוקרה", אמרה הו. "האסטרטגיה של החברות היא לומר שהן מגייסות את הטובים והמבריקים ביותר בעולם ולתת להם לגיטימציה לעשות את מה שהם עושים, כי אין להם הרבה ניסיון חיים אבל הם בכל זאת מופקדים על עתידה של אמריקה התאגידית", הסבירה הו. "החיפוש הוא יותר אחר הייחוס מאשר אחר חוכמה", הוסיפה.



"התרבות הפיננסית בוול סטריט היתה אחד מהגורמים המרכזיים למשבר, ואחד המאפיינים הבולטים שלה הוא חוסר ביטחון בנוגע למקום העבודה", אמרה הו. "בנקאי השקעות מנהלים חיים נזילים. הם נמצאים במצב של חשש תמידי בנוגע לאובדן מקום העבודה שלהם. במקביל, הם מקבלים שכר גבוה במיוחד ובונוסים שלא תלויים בטווח הארוך, אלא בכמה עסקאות הם מסוגלים להשלים בטווח הקצר", הוסיפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully