וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט המחוזי בירושלים הוציא צו מניעה נגד אלעזרא להימנע מכל התחייבות כספית בחברת י.ד. לוי

רנית נחום-הלוי

28.10.2009 / 14:54

שופט בית המשפט: "האחים לוי ערבים לחשבונות החברות ואי מתן הצו עלול להובילם למצב שהחברות תבצענה פעולות חשבוניות להן יהיו ערבים"



שופט בית המשפט המחוזי בירושלים יעקב צבן הוציא צו מניעה נגד איש העסקים אלי אלעזרא המונע ממנו ומחברת אפרידר לחתום על כל התחייבות כספית למערכת הבנקאית, או לכל גוף אחר, הנוגעת לקבוצת הנדל"ן י.ד. לוי מקבוצת אלעזרא. השופט קבע כי חתימה שכזו תותר רק בחתימת האחים לוי, בעלי 50% ממניות החברה.



לפני כחודש העבירו אלי אלעזרא ואנשיו החלטה בדירקטוריון קבוצת הנדל"ן בה נקבע כי לא תידרש חתימת האחים לוי עבור כל עסקה שמתקיימת. עוד נקבע כי מי שלא יענה לדרישת המנכ"ל תוך 3 ימי עבודה, יוצא מרשימת מורשי החתימה ללא צורך בהחלטה נוספת. האחים לוי, באמצעות עו"ד זוהר לנדא ואיתי גרוס ממשרד ברנע ושות', פנו לבית המשפט וטענו כי החלטת הדירקטוריון הופכת אותם למעין חותמת גומי ונוטלת מהם את האפשרות להביע עמדה בקשר לפעילות החברות.



"החלטת הדירקטוריון היא אחת מסדרת פעולות שמבצע אלעזרא ונועדה לנשל אותנו מזכויותינו והינה עושק המיעוט בניסיון לבצע מחטפים וקביעת עובדות בשטח", טענו האחים לוי, "התברר לנו כי שינוי זכויות החתימה האמור נועד לאפשר לאלעזרא לפעול לריקון הקבוצה מנכסיה". השופט צבן קיבל את בקשת צו המניעה וקבע כי "האחים לוי ערבים לחשבונות החברות, ואי מתן הצו עלול להובילם למצב בו החברות תבצענה בחשבונות פעולות חשבוניות להן יהיו המבקשים ערבים, וזאת בניגוד להוראות ההסכם".



מערכת היחסים המורכבת בין האחים לוי המחזיקים 50 אחוז ממניות חברת י.ד. לוי שבשליטת אלעזרא נחשפה לפני כחודשיים, בעקבות עסקה שהתגבשה למכירת המרכז המסחרי בחולון, שבבעלות החברה, ב-58 מיליון שקל. החתימה על זיכרון דברים, כפי שנחשפה ב-themarker, חשפה מחלוקות קשות בין בעלי המניות, כאשר האחים לוי הגדירו את העסקה כ"מכירת חיסול", ולדבריהם המחיר שסוכם נמוך בעשרות מיליוני שקלים משוויו הריאלי של הנכס. החלטת בית המשפט מעניקה לאחים אפשרות לסכל את השלמת העסקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully