וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות עסקת בזק: מריל לינץ' מפרסמת המלצת רכישה לחברות התקשורת הישראליות

פז וייסמן

28.10.2009 / 16:12

בבנק ההשעות מזהים את שלושת הקבוצות השולטות בשוק התקשורת: שאול אלוביץ', אילן בן דב ונוחי דנקנר



בנק ההשקעות אשר נרכש בידי בנק אוף אמריקה לפני כשנה, נותן המלצת רכישה לחברות תקשורת ישראליות. הסיבה לכך היא הקונסולידציה בשוק התקשורת הישראלי, אשר באה לאחר עסקת שנמכרה לאילן בן דב ו שנמכרה לשאול אלוביץ’.



במריל לינץ' צופים כי קבוצות התקשורת שנוצרו בישראל יהיו מונעות מתוך רצון למשוך דיבידנדים גבוהים מהחברות בהן הם שולטות, ויביאו לעלייה בתשואת הדיבידנד ליותר מ-13%. לטענתם, החברות הישראליות יוכלו לשלם דיבידנדים בגובה 8 מיליארד שקל בשנה הקרובה, בכדי לממן את החובות שלהם.



מריל לינץ' צופים כי בעקבות עסקאות הענק לא יהיה מקום לספקיות אינטרנט חדשות בשוק, ולא למפעילי mvno (מפעילי סלולר וירטואליים), שכן אין הן יוכלו להתחרות באחת מקבוצות התקשורת שנוצרו דה-פקטו. מריל לינץ' מסבירים שהיות וכל קבוצות התקשורת אשר נוצרות בישראל ממונפות בצורה רצינית, הן לא יכנסו לתחרות מחירים. כל אלו יביאו לצמצום התחרות בשוק התקשורת הישראלי.



בעקבות העסקות האחרונות נוצרו כשלוש קבוצת השולטות בשוק התקשורת הישראלי. הראשונה היא קבוצת אלוביץ' המונה את בזק, פלאפון, יורוקום-נוקיה, בזק בינלאומי ו-yes, כאשר את 012 סמייל יצטרך כנראה אלוביץ' למכור. קבוצת התקשורת של בן דב כוללת בינתיים את פרטנר וסאני. קבוצת התקשורת השלישית נשלטת בידי נוחי דנקנר וכוללת את , .



במריל לינץ' צופים עוד כי כעת כלל האינטרסים של שלושת הקבוצות חופפים, מה שיביא לאי תחרות. השאלה הגדולה היא בנוגע ל- הנשלטת בידי פטריק דרהי קבוצת וידיעות אחרונות, אשר תעמוד בפני ההחלטה אם לרכוש את מירס ו/או את 012 סמייל מידי שאול אלוביץ'. בכל מקרה תחרות מחירים על ליבו של הצרכן תהיה רחוקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully