וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף לסכסוך התעופה בין ישראל לגיאורגיה; פרץ בעקבות בקשת ארקיע לשנות את ימי הטיסות

זוהר בלומנקרנץ

28.10.2009 / 16:39

משלחות מרשות התעופה האזרחית של גיאורגיה וישראל נפגשו היום ליישב את סכסוך התעופה בין שתי המדינות



משלחת רמת דרג של משרד התחבורה ורשות התעופה האזרחית של גיאורגיה פתחה היום בשיחות עם מנהל רשות התעופה האזרחית (רת"א) גיורא רום כדי ליישב את סכסוך התעופה בין שתי המדינות - כך נודע ל-themarker.



הטיסות בין ישראל לגאורגיה וממנה הופסקו מתחילת השבוע בגלל מחלוקת בין רשויות התעופה של שתי המדינות ובוטלו הדדית טיסות הקו שהיו מתוכננת להתבצע ביומיים האחרונים. את הטיסות בין נמל התעופה בן גוריון לטיבלסי וממנה מבצעות חברות התעופה גאוריגיאן איירוויס, מצד גאורגיה וארקיע, מצד ישראל. הסכסוך פרץ לאחר שחברת ארקיע אשר טסה עד כה בימים שני ושישי, ביקשה לשנות ולטוס בימים ראשון וחמישי - באותם ימים שבהן טסה חברת התעופה הגיאורגית, בלוח טיסות החורף החדש שייכנס מחר לתוקפו.



רשות התעופה האזרחית של גיאורגיה סירבה לאשר את זמני הטיסות החדשים של חברת התעופה הישראלית. בתגובה לא אישרה רשות התעופה האזרחית של ישראל את המשך טיסותיה של החברה הגיאורגית ארצה.



על פי נתוני רשות שדות התעופה 28,061 נוסעים טסו בחודשים ינואר-ספטמבר השנה בין ישראל לגיאורגיה וממנה - ירידה של 6.68% לעומת ינואר-ספטמבר 2008.



אין זו הפעם הראשונה שמחלוקת בין רשויות התעופה של שתי המדינות מביאה לפגיעה בנוסעי הקו בין שתי המדינות. חילוקי דעות על הקיבולת שכל אחת משתי חברות התעופה תורשה להטיס על הקו הביאה בעבר להפסקה זמנית של טיסות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully