וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בימ"ש העליון: "קיים חשש שגיא ויסמן מחזיק כספים במסתור וכי יימלט מהארץ"; מעצרו הוארך ב-90 יום

נורית רוט

28.10.2009 / 16:38

השופטת ארבל: "מרבית הכספים טרם אותרו"; ויסמן מואשם בגניבת 123 מיליון שקל בעת שהיה מנכ"ל הראל



מעצרו של גיא ויסמן, לשעבר המשנה למנכ"ל בית ההשקעות הראל, יוארך זו הפעם השמינית ל-90 ימים נוספים, החל מה-30 לחודש - כך קבע בית המשפט העליון.



ויסמן, המיוצג על ידי עו"ד ילון הכט, נמצא במעצר מאז מאי 2007. אז הוגש נגדו כתב אישום שבו יוחסו לו, בין השאר, עבירות של גניבה על ידי מנהל בתאגיד בסכום של כ-123 מיליון שקל, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות והלבנת הון.



"אני סבורה כי החשש העיקרי בתיק זה משחרורו של המשיב הינו החשש להימלטותו מן הדין. ברי כי העבירות המיוחסות למשיב מעלות את החשש כי אם יורשע יגזר עליו עונש חמור אשר יש בו כדי להוות מוטיבציה להימלטות מהדין. מאחר שהעבירות עניינן בגניבת כספים בהיקף אדיר, כאשר מרבית הכספים טרם אותרו, אני מסכימה עם החשש שהובע כי המשיב מחזיק במקום מסתור כלשהו בכספים אלו ויעשה בהם שימוש לצורך הימלטות מהארץ אם ישוחרר. חשש זה בעיני הוא כבד וממשי ויש בו כדי להוות שיקול משמעותי ביותר להותרת המשיב במעצר", קבעה השופטת עדנה ארבל. היא הוסיפה כי קיים גם חשש כי ויסמן יבצע עבירות נוספות וינסה להשפיע על עדים, אם ישוחרר ממעצר.



עוד ציינה ארבל כי העובדה שמעצרו של ויסמן מוארך כבר בפעם השמינית נובעת מ"התנהלות ההגנה בתיק זה", ומתחה בהחלטתה ביקורת על התנהלותו של עו"ד הכט. לדבריה, " עולה תמונה קשה של התנהלות מכוונת וברורה של ההגנה לעשות כל שבידיה להאריך את המשפט. הדבר מתבטא באי התייצבות של הסנגור לדיונים שנקבעו, וזאת ללא נטילת רשות מבית המשפט. כך גם מרשה לעצמו הסנגור לעזוב את האולם באמצע הדיון לאחר ויכוח עם השופט וזאת ללא קבלת רשות ממנו. הדבר אף מתבטא במסעות דיג שעורך הסנגור למורת רוחו של בית המשפט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully