וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות התעופה האזרחית מאיימת להשבית את סאן-דור: לחברה אין טייסים משלה

זוהר בלומנקרנץ

28.10.2009 / 17:21

סאן-דור משתמשת בטייסי החברה האם - אל על; המהלך כחלק ממאמצים להעלאת דירוג בטיחות התעופה בישראל



רשות התעופה האזרחית (רת"א) מאיימת להפסיק את פעילות חברת סאן-דור אם לא תעסיק הסדרת טייסים בחברה. כך נודע ל-themarker. הרשות כי סאן דור לא מעסיקה טייסים משלה ודורשת מהחברה להסדיר באופן חוקי את העסקת הטייסים. בתחילת השבוע התקיימה ישיבה פנימית בעניין זה ברשות התעופה האזרחית (רת"א).



בניסיון לעקוף את הדרישה של רת"א החליטה אל על להנפיק לטייסיה הטסים בשירות החברה הבת תעודות טייס של סאן דור, בנוסף לתעודת הטייס שיש להם כעובדי אל על. אולם טייסי אל על התנגדו למהלך והוועד שלהם אף הורה לטייסים שלא להצטייד בתגים אלה.



סאן דור מפעילה מטוסי בואינג 757 שבבעלותה, ומעת לעת גם מחכירה מאל על מטוסי בואינג מדגמים נוספים, כדי לבצע את טיסותיה. בכל הטיסות משתמשת סאן-דור בטייסי אל על. אולם אף שמדובר בטיסות של סאן דור, הטייסים הם בעלי תגי עובד של חברת אל על.



רשות התעופה האזרחית (רת"א) החליטה להדק את הפיקוח על חברות התעופה בישראל, כחלק מממהלך שמטרתו להחזיר את ישראל לקטגוריה 1 ברמת בטיחות התעופה העולמית. רשות התעופה הפדרלית של ארה"ב, ה-faa, הורידה בסוף 2008 את רמת בטיחות התעופה של ישראל לקטגוריה 2, המאפיינת מדינות עולם שלישי. הורדת הדירוג התבצעה בעקבות כשלים בפיקוח רת"א על התעופה בישראל. לפיכך התריעה רת"א בפני הנהלת אל על על אי תקינות המשך פעילותה של סאן דור במתכונתה הנוכחית, שכן לא ייתכן מצב שבו לחברת תעופה אין כלל טייסים משלה.



ועד טייסי החברה, בראשות קברניט איתי רגב, מתנגד למהלך שיזמה הנהלת אל על בניסיון לעקוף את דרישת רת"א. לטענתו, הנפקת תעודות של סאן דור תיצור שלל בעיות משפטיות וחוקיות אשר עלולות לפגוע בטייסי החברה, כמו למשל הנשיאה באחריות לביטוח במקרה של אסון תעופתי.



מחברת אל על נמסר בתגובה: "סאן דור פועלת באותה מתכונת שנים רבות. באחרונה עלו דרישות חדשות שלא עלו בעבר. סאן דור ורשות התעופה האזרחית (רת"א) מנהלות דיון ענייני ומתמשך, בשיתוף פעולה מלא, על מתכונת ההפעלה של החברה. בשלב הראשון, עד להסדרה מלאה של מתכונת ההפעלה, יבוצעו הטיסות בהחכרה רטובה מאל על".



ראש אגף בכיר להסברה ויחסים בינלאומיים במשרד התחבורה, אבנר עובדיה, אמר בתגובה: "אין מניעה שטייס של חברת תעופה אחת ישמש טייס בחברת תעופה נוספת".



בספטמבר הטיסה סאן דור 38 אלף נוסעים - עלייה של כ-3% לעומת ספטמבר 2008. בתשעת החודשים הראשונים של 2009 הטיסה החברה 299.5 אלף נוסעים - עלייה של כ-1.6% לעומת התקופה המקבילה ב-2008. סאן דור היתה החברה השלישית במספר הנוסעים בתעופה הבינלאומית בנתב"ג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully