וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מילון מונחים ברשת

דנית ניצן

28.10.2009 / 21:00

מה זה זהות ברשת? מהו בלוג? מה זאת משאבה? דנית ניצן עונה כל מה שרציתם ולא העזתם לשאול

זהות אינטרנטית

סך כל האזכורים שלך ברשת, המופיעים כשמחפשים את שמך בגוגל. לכל אחד יש אזכורים ברשת – חלקם מעשה ידיו, חלקם מקריים. כשמקלידים שם בגוגל, התוצאות מייצרות מעין תעודת זהות מקצועית, אישית וחברתית, שמאפשרות לקבל מושג אודות מי שאותו חיפשו.

Vanity searching/Egosurfing

מנהג נפוץ של הקלדת השם המלא של עצמך בגוגל, בשביל לראות אילו אזכורים יש עליך, ובאיזה סדר הם מופיעים. מנהג נפוץ נוסף הוא להשוות את התוצאות שלך למישהו אחר שהיית רוצה להיות כמוהו מבחינת עמודי התוצאות.

Vanity url

לכל עמוד ברשת יש כתובת, שנקראת url. אתרי בלוגים ורשתות חברתיות או מקצועיות מאפשרים לגולשים שחברים בהם (להכניס את השם המלא שלהם לתוך כתובת העמוד הפרטי שלהם באתר. למשל Facebook, LinkedIn, Plaxo, Café theMarker ועוד. כך במקום ששורת הכתובת של העמוד שלי ב- LinkedIn למשל תהיה רצף אותיות ומספרים, היא נראית כך: http://www.linkedin.com/in/danitnitzan.

רשת חברתית

אתר חופשי/חינמי שמאפשר לאנשים לפתוח כרטיס אישי ובו להציג את עצמם, את הביוגרפיה שלהם, העמדות שלהם, התמונות שלהם, לכתוב תכנים של עצמם ולהגיב לתכנים של אחרים. למי שחבר ברשת כזו יש "חברים" אינטרנטיים שהוא מתקשר איתם באמצעות הרשת, קורא את התכנים והתגובות שלהם, מעדכן בעצמו, ובסופו של דבר מרגיש שייך לקהילה מוגדרת. הכלי הזה מאפשר ביטוי עצמי בתחומים נבחרים – אישיים או מקצועיים – ויכול להיות יעיל לשיווק עצמי אם הוא נעשה נכון.

הרשתות החברתיות הפופולאריות ביותר בארץ הן מקושרים וקפה TheMarker, ובעולם זו פייסבוק.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

בלוג

מעין אתר אישי פרטי, שבו בעל הבלוג מציג את עצמו, את ניסיונו המקצועי, את הידע שלו, את העמדות שלו – והכל בבמה עצמאית, שאינה מקושרת לקהילה כמו ברשת חברתית, ואשר יכולה להתמקד בכל פן שבעל הבלוג בוחר להציג. כלי מצוין להפגנת מומחיות בתחום ידע מקצועי, ודרכו למיתוג אישי כמקצוען.

את הבלוג מאחסנים בדרך כלל באתרי איחסון חינמיים ברשת, דוגמת תפוז, ישרא-בלוג של נענע, רשימות, או Blogger של גוגל, שתומך גם בעברית.

אתרי תוכן גולשים

אתרים שבהם הגולשים כותבים, מצלמים, מסריטים את התכנים ומעלים אותם לרשת: למשל אתרי קהילות ובלוגים שבהם מציגים תכנים כתובים (כמו אתר תפוז, קפה TheMarker, ישרא-בלוג של נענע, רשימות, ועוד), אתרי שיתוף שאליהם מעלים תמונות (Flickr, Picasa) או מצגות (Slideshare), ואתרים להעלאת סרטוני וידיאו (Youtube, Vimeo, Myspace). באלה אפשר למצוא חומרים בכל סוגי המדיה, תחת כותרות ותגיות שונות, שאת כולם נידבו הגולשים עצמם. גולשים שתורמים תכנים מרובים בתחומים מקצועיים מסוימים (כמו טקסטים, מצגות, סרטונים בתחום מקצועי שלהם), יתבלטו כמבינים ומובילים באותו תחום.

אתרי דירוג תוכן

אתרים שבהם גולשים נותנים ציונים או כוכבים או כל דירוג אחר, לתוכן באינטרנט – גם תוכן של אתרים ממוסדים, כמו אתרים של עיתונים, של חברות גדולות, של גופים ציבוריים – וגם תוכן שגולשים אחרים העלו לרשת בבלוגים או באתרי שיתוף תוכן. הפופולאריים בחו"ל הם Digg ו-Delicious ובישראל הם "שווה קריאה" ו"חדש-HOT". האתרים הללו מאפשרים לתוכן גולשים להתפרסם בהם, לקבל דירוג ולזכות ביותר קהל.

משאבה

שם כללי לאתרים ששואבים את הגולש פנימה וגורמים לו להתמסר לפעילות בתוכם על חשבון החיים שבחוץ. נכון במיוחד לרשתות חברתיות ואתרי תוכן המכילים בעיקר סרטונים ותמונות: "נכנסתי לחפש מצגת טובה בתחום השיווק, ושעה וחצי אחר כך עוד הייתי ברשת, רק שכבר שכחתי ממצגות שיווק והתרכזתי בעיקר בסרטונים של "חיות מצחיקות" ואל תשאלו אותי איך זה קרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully