וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גולדמן סאקס הוריד את תחזית הצמיחה לכלכלת ארה"ב ברבעון השלישי מ-3% ל-2.7%

סוכנויות הידיעות

28.10.2009 / 20:52

מחר צפויים להתפרסם נתוני צמיחה רשמיים ראשוניים לרבעון השלישי



כלכלנים של גולדמן סאקס הורידו היום את תחזית הצמיחה לכלכלת ארה"ב לרבעון השלישי משיעור שנתי של 3% ל-2.7% - יום אחד לפני פרסום נתוני הצמיחה הרשמיים של ארה"ב לרבעון.



בדו"ח שהוציאו היום כלכלני גולדמן סאקס לאחר פרסום נתוני ההזמנות למוצרים בני קיימא בארה"ב, ציינו הכלכלנים כי ההזמנות היו חלשות במידת מה משצפו. "ההזמנות למוצרי הון ומלאי המוצרים בני קיימא היו נתון המקרו המרכזי האחרון שיתפרסם לפני נתוני התמ"ג הראשוניים שיפורסמו מחר", נכתב בדו"ח.



"על בסיס מידע זה כמו גם נתונים אחרים שפורסמו בשבועות האחרונים, אנו צופים כעת כי התמ"ג ירשום צמיחה של 2.7% במונחים שנתיים, פחות מהתחזית הקודמת לצמיחה של 3%", כתבו כלכלני גולדמן סאקס.



התוצר המקומי הגולמי (gdp) של ארה"ב צמח ברבעון השלישי של השנה בקצב שנתי של 3.3%, לפי תחזית הכלכלנים של ספקית המידע הפיננסי רויטרס. ההזמנות למוצרים בני קיימא בארה"ב עלו ב-1% בספטמבר לעומת אוגוסט, מסר מוקדם יותר היום משרד המסחר האמריקאי, עלייה שנייה במספר בשלושת החודשים האחרונים, ולאחר ירידה של 2.6% באוגוסט. אולם בהשוואה לשנה הקודמת נרשמה נפילה של 24.1%. בניכוי הזמנות לציוד תחבורה, היתה העלייה החודשית 0.9%.



בהזמנות למטוסים מסחריים ומכוניות נרשמה ירידה בספטמבר, אולם הביקוש למטוסים צבאיים וציוד תחבורה גדל. כלכלנים מעריכים כי התאוששות במגזר הייצור הובילה את הכלכלה לצמיחה עזה ברבעון השלישי.



עוד בחזית המקרו היום בארה"ב: מכירות בתים חדשים בארה"ב נפלו בחודש שעבר ב-3.6% לעומת אוגוסט, לקצב שנתי של 402 אלף בתים, מסר היום משרד המסחר האמריקאי. המכירות היו נמוכות באופן ניכר מתחזיות הכלכלנים לקצב מכירות שנתי של 440 אלף בתים. לעומת חודש ספטמבר 2008, נפלו מכירות בתים חדשים ב-7.8%. נתוני מכירות חודש אוגוסט תוקנו כלפי מטה לקצב שנתי של 417 אלף בתים, לעומת קצב של 429 אלף בתים שעליו דווח במקור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully