וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פינוטק: משקיעי הקארי מממשים רווחים, הין מזנק

TheMarker Online

29.10.2009 / 10:40

רודיאן רחנייב: בנק ישראל לא ממהר להעלות את הריבית כאשר חולשתו של השטר המקומי תורמת ליצוא בארץ ועליית ריבית הייתה מוסיפה להתחזקות השקל



המטבע היפני עלה כנגד המובילים בעולם ובמיוחד רשם רווחים חדים כנגד הדולר האוסטרלי והניו זילנדי, זאת לאחר שהמשקיעים החלו לממש רווחים. הקיווי ואוזי, המטבעות עם קשר חזק לצמיחה ועליית סחורות בעולם נהנו מביקושים גבוהים בחודשים האחרונים.



הטענה הינה, כי הספקולציות לטווח קצר תופסים תאוצה, כשקרנות גידור ממשים רווחים לקראת סיום השנה העסקית בנובמבר וכמובן הזינוק בשני המטבעות יחד, הדולר והין, באה גם בעקבות הנפילות בשווקי המניות אשר מורידות את התיאבון לסיכון בקרב המשקיעים. כעת הדולר נסחר סביב הרמות של 1.4740 אל מול היורו, סביב הרמות של 1.6440 אל מול הסטרלינג וסביב הרמות של 1.0250 אל מול הפרנק השוויצרי.



קיווי הניו זילנדי נמכר גם לאחר שהבנק המרכזי בניו זילנד הפסיק עם המדיניות של הפחתת ריבית אבל הלחצים להידוק המדיניות המוניטארית קטנו כאשר הבנק צפוי להותיר את הריבית לטווח קצר על כנה בתחילת שנת 2010.



בזירה המקומית



התחזקותו של השטר הירוק בזירה העולמית תורמת לעליות הצמד דולר/שקל. חמישה ימים ברציפות השטר הישראלי מאבד מערכו כנגד המטבע האמריקאי. השבוע, נגיד בנק ישראל הותיר את הריבית על כנה ברמה של 0.75%, כאשר הלחצים היו להעלאת ריבית.



מטרת הבנק המרכזי הינה להביא את מצב האינפלציה במשק לנוע בין הרמות של 1%-3%, ועל פי הנתונים הסטטיסטיים האינפלציה בקצב שנתי עומדת בטווח העליון. בנק ישראל לא ממהר להעלות את הריבית כאשר חולשתו של השטר המקומי תורמת ליצוא בארץ ועליית ריבית הייתה מוסיפה להתחזקות השקל.



רמת ההתנגדות החזקה הינה 3.79 פריצתה עשויה לדחוף את השערים לרמות של 3.8220 בטווח המיידי. כעת השקל נסחר סביב הרמות של 3.7750 אל מול הדולר.



זהב: החוזה העתידי על הזהב מבצע תיקונים מהראלי שהחל בספטמבר שדחף את המחירים לשיא של 1,072 דולר לאונקייה. החוזה נסחר בעליות קלות הבוקר לאחר נפילה באחוז שלם ביום רביעי.



התאוששות הדולר בזירה העולמית מורידה את הביקושים למתכת היקרה אשר שימשה כאלטרנטיבה לירידת ערך של השטר הירוק. כעת החוזה העתידי על הזהב נסחר סביב הרמות של 1,033.25 דולר לאונקייה. רמת ההתנגדות הינה 1,040 דולר לאונקייה ותמיכה תהייה ברמה של 1,024 דולר לאונקייה.



נפט: החוזה העתידי על הנפט נפל ביותר מ-3 אחוז ביום רביעי, זאת לאחר שיחידת הסטטיסטיקה של מחלקת האנרגיה של ארצות הברית הצביע על עלייה מפתיעה במלאי הדלק.



כמו כן, התחזקות הדולר ביחד עם ירידה בשוק המניות הגלובלי הוסיפה לסנטימנט השלילי ביום קודם והביא למימוש רווחים בחוזה על הנפט. כעת נסחר החוזה העתידי על הנפט סביב הרמות של 77.55 דולר לחבית.



הסקירה נכתבה על ידיד רודיאן רחנייב מפינוטק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully