וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פועלים סהר ממליצה להתנגד להזרמת צים

יורם גביזון

29.10.2009 / 11:00

פועלים סהר קובעת שמצבה הפיננסי הרגיש של צים מתבטא בתוואי תזרימי גרעוני ב-3 השנים הקרובות



חברת פועלים סהר, המספקת שירותי מחקר למשקיעים מוסדיים, ממליצה לבעלי מניותיה של להצביע נגד ההזרמה המוצעת של עד 575 מיליון דולר לחברת צים.



פועלים סהר קובעת שמצבה הפיננסי הרגיש של צים מתבטא בין היתר, ביחסי הנזילות במצבת החובות העתידית בהפרה של אמות המדיה הפיננסיות ובתחזית לתוואי תזרימי גרעוני ב-3 השנים הקרובות. כמו כן, על רקע המשבר הנוכחי בענף ההובלה הימית הגלובלית וחוסר הוודאות באשר לעיתוי חזרתו של הענף לאיזון, התשואה הנדרשת על ההון העצמי שיושקע בצים היא 18%ץ אולם על בסיס הערכותיה יגיע חלקה של החברה לישראל בצים בשנת 2013, כלומר בתום תקופת ההבראה, ל-600 מיליון דולר עד ל-1.1 מיליארד דולר.



חישוב ממוצע השוויים מגלם להערכת פועלים סהר שיעור תשואה פנימי (irr) של 13.7% להשקעה של 575 מיליון דולר ועל כן החברה ממליצה להצביע נגד ההזרמה.



רפי דניאלי, מנכ"ל צים, אמר בתגובה: "זהו דו"ח שערורייתי. אין קשר בין הדו"ח למסקנתו. פועלים לא נימקה מדוע בחרה בשיעור תשואה של 18% על ההון כשיעור התשואה הנדרש על ההון העצמי. פועלים סהר לא התייחסה בשיקולי כדאיות ההזרמה מבחינת בעלי המניות של החברה לישראל להשלכות שעלולות להיות במקרה שהחברה לישראל תיתן לחברה בת שלה ליפול בהנחה שכך יהיה הריבית שתידרש החברה לישראל לשלם על ההלוואות שתיקח תעלה ב 1% ותגרום לה להוצאת מימון עודפת של 60 מיליון דולר לשנה. מעבר לכך איזה בנק ירצה לתת הלוואות לחברה לישראל ולחברות בנות כמו בתי זיקוק או
אינקיה אם החברה לישראל תיתן לצים ליפול ואיך תוכל החברה לישראל עצמה להנפיק אגרות חוב בעתיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully