וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת: קליפ מחאה של עובד מפעל שפוטר זכה ל-18 אלף צפיות ביו טיוב תוך שבועיים

סוכנויות הידיעות

29.10.2009 / 11:03

בשנה האחרונה מחו עובדי מפעלים בצרפת על פיטוריהם בדרכים אלימות, כגון כליאת מנהליהם והשלכת רימוני עשן



לאחר שהביעו את זעמם בהפגנות, כלאו את מנהליהם ואיימו לשפוך פסולת רעילה לנהר הסיין, עובדי המפעלים בצרפת ממשיכים למצוא דרכים חדשות ומקוריות לכלות את זעמם על סגירת מפעלים ופיטוריהם של עובדים, בעקבות המשבר הכלכלי. עובד זועם במיוחד שפוטר השנה מעבודתו כתב שיר על פיטוריו, שנהפך ללהיט ביו טיוב.



כריסטיאן דה מיטרי בן ה-49 ממחוז לוריין, הידוע בקרב מכריו כ"מלך הקריוקי", הקליט בביתו שיר והעלה אותו לאתר הסרטונים הפופולרי. עד מהרה נהפך השיר "סוחר הפלדה: רוצח האיזור" (marchand d'acier: tueur de région) - בו מספר דה מיטרי על עמיתיו ומנהליו לשעבר במפעל הפלדה גרנדרנז', שנסגר במארס – להמנון המפוטרים בצרפת. מאז הועלה לרשת לפני שבועיים זכה הסרטון ליותר מ-18 אלף צפיות.



"רציתי לשחרר את זעמי", אמר דה מיטרי, שעבד במפעל 12 שנה. "תעשיית הפלדה חשובה מאוד למחוז לוריין. היא כמו אוויר לנשימה עבורנו. כיום, לנוכח הקיצוצים וסגירת המפעלים, הם לוקחים את הכל מאיתנו".



בשנה האחרונה נקטו עובדים בצרפת באמצעים חריפים שונים להבעת התנגדותם לסגירת מפעלים ופיטורים. בסוף מארס, המיליארדר פרנסואה פינו - האיש העשיר בצרפת ומנכ"ל חברת מוצרי היוקרה ppr, שבבעלותה המותגים גוצ'י ואיב סן לורן - נכלא במכוניתו על ידי עשרות עובדי ppr במחאה על החלטות החברה לפטר למעלה מאלף עובדים. כעבור כשעה חולץ פינו על ידי המשטרה.



בחודש יולי עובדי יצרנית ציוד התקשורת נורטל, שהגישה בקשה להגנה מפני נושיה בתחילת השנה, הטמינו עשרה מכלי גז בישול ריקים ושלט שעליהם נתלה שלט עם המילה "בום" במזרקה במפעל החברה, במחאה על התחמקות החברה מניהול משא ומתן על פיצויים לעובדים.



בחודש מאי הסתערו למעלה מאלף עובדים של ארסלור מיטאל - יצרנית הפלדה הגדולה בעולם - על בניין מטה החברה בלוקסמבורג בעת שהתקיימה בו האסיפה השנתית של בעלי מניות החברה, במחאה על פיטורים. עובדים שהגיעו ממפעלים של החברה בצרפת ובבלגיה, הטילו אבנים לעבר הבניין, ניפצו את חלונותיו, והשליכו רימוני עשן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully