וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרן המטבע הבינל' העלתה את תחזיתה לכלכלת אסיה: תצמח ב-2.8% השנה וב-5.8% ב-2010

ניו יורק טיימס

29.10.2009 / 11:42

כלכלת סין צפויה לצמוח ב- 8.5%; הודו תצמח ב- 5.4%



קרן המטבע הבינלאומית (imf) העלתה היום את תחזיתה לכלכלת אסיה, בשל התאוששותן המהירה של כלכלות האיזור מהמשבר בחודשים האחרונים.



על פי תחזית הקרן, תצמחנה כלכלות אסיה, כולל יפן, אוסטרליה וניו זילנד, ב-2.8% השנה, ובשנה הבאה תואץ הצמיחה ל-5.8%. זוהי עליה של כ-1.5% לעומת התחזית הקודמת של קרן המטבע במאי.



"כפי שהמיתון בארה"ב הוביל לנפילה בתמ"ג של אסיה, בשל הסחר הבינלאומי והקיפאון בשוקי האשראי, כעת החזרה למצב הנורמלי מעודדת את הצמיחה. זו הסיבה שההתאוששות המהירה ביותר בפעילות הפיננסית היתה בכלכלות האסיאתיות הנשענות על ייצוא, אותן כלכלות שנפגעו בצורה הקשה ביותר ב-2008", אמרה ה-imf בתחזיתה הכלכלית לאיזור אסיה והפסיפיק.



ה-imf צופה כי סין תהנה מהצמיחה המהירה ביותר - 8.5% השנה ו-9% ב-2010, בעוד שכלכלת הודו צפויה לצמוח ב-5.4% ב-2009 וב-6.4% בשנה הבאה. כלכלת יפן, לעומת זאת, תיסוג ב-5.4% השנה, על פי התחזית, ובשנה הבאה תצליח לצמוח בקצב איטי של 1.7%.



העלאת התחזית של קרן המטבע מגיעה לאחר שמוסדות נוספים בעולם מיהרו להעלות את תחזיותיהם, בעקבות ההתאוששות המהירה מהצפוי שחוו כלכלות אסיה בחודשים האחרונים. עם זאת, ה-imf אמרה כי קצב הצמיחה בשנה הבאה עדיין יהיה נמוך מהקצב אליו הורגל האיזור בשנים עברו, בשל השפעת המשבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully