וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבנק המרכזי של רוסיה הוריד את הריבית ל-9.5% - ההורדה השמינית מאז אפריל

סוכנויות הידיעות

29.10.2009 / 11:52

הבנק המרכזי מנסה לחדש את ההלוואות וההשקעות ברוסיה, אשר כלכלתה נסוגה ברבעון השלישי ב-9.4%



הבנק המרכזי של רוסיה הוריד את היום הריבית לשיעור שפל, במאמץ לעודד את ההלוואות ולסייע לכלכלה, הנשענת על ייצוא סחורות, לצאת מהמשבר הכלכלי החמור זה יותר מעשור.



הבנק המרכזי הוריד את הריבית מ-10% ל-9.5% - ההורדה השמינית מאז אפריל. ב-29 בספטמבר נחתכה הריבית ב-0.5%. "הורדת הריבית נועדה לעודד את פעילות ההלוואות במגזר הבנקאי", נאמר בהצהרת הבנק המרכזי.



הורדות הריבית הקודמות לא הצליחו להגביר את הלוואות הבנקים, לחדש את ההשקעות ולעודד חברות לשוב ולגייס עובדים. כלכלת רוסיה נסוגה ברבעון השני בקצב שיא של 10.9%, וברבעון השלישי ב-9.4%. ראש ממשלת רוסיה, ולדימיר פוטין, צופה כי כלכלת רוסיה תיסוג השנה ב-8.5%. ב-2008 צמח התמ"ג של רוסיה, יצואנית האנרגיה הגדולה בעולם, ב-5.6%, ושנה קודם לכן ב-8.1%.



אתמול העלה הבנק המרכזי של נורבגיה, יצואנית הנפט החמישית בגודלה בעולם, את הריבית, והפך בכך לבנק המרכזי הראשון באירופה שמעלה את הריבית מאז תחילת המשבר הפיננסי העולמי. הבנק המרכזי של נורבגיה העלה את הריבית ב-0.25% לרמה של 1.5%, לאחר שהמדינה יצאה ממיתון ברבעון השני של השנה, הודות לחבילת תמריצים ממשלתית ולירידה בשיעור האבטלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully