וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר מיסז'ניקוב בעד הטבחים האתניים: פועל לדחיית גירושם מישראל עד ל-2015

עירית רוזנבלום

29.10.2009 / 13:22

לטענתו הטבחים תורמים לעידוד התיירות; שנת 2009 צפויה להסתיים עם כ-2.6 מיליון תיירים - ירידה של כ-13%



לפי צבר ההזמנות שנמצא אצל סוכני התיירות הנכנסת ומספרי התיירים עד כה, תסתיים שנת 2009 עם כ-2.6 מיליון תיירים, ירידה של כ-13% לעומת 2008, שהיתה שנת שיא עם כ-3 מיליון תיירים. מספר זה לא רחוק מהמספר של שנת 2000 שהגיע ל-2.7 מיליון, למרות המשבר הכלכלי העולמי והשפעת מבצע עופרת יצוקה בינואר.



"ככל שמתרחקים מתחילת השנה, התנועה גדלה", אומר עמי אתגר, מנכ"ל לשכת מארגני התיירות הנכנסת לישראל. עם זאת, לדבריו, חלו שינויים בתיירות לעומת שנת 2000 הכוללים קיצור שהות התיירים בארץ, חלק גדל והולך של ביקורי קרובים ותיירים שמתגוררים בדירות שרכשו ושל תיירות חד יומית, שאינה לנה בארץ. אלה משפיעים על מספר הלינות במלונות כך שהוא אינו עולה על מספרן בשנת 1987, כלומר לפני 22 שנה - כ-8 מיליון. "הבעיה היא לא איך לחזור לשנת 2000 אלא איך לקדם את התיירות ולפרוץ בשעה שהתיירות בעולם צומחת במאות מיליונים". הוא אומר.



נסיון לברר את האפשרויות להזנקת התיירות ייעשה בשבוע הבא במסגרת כנס שיזם שר התיירות, סטס מיסז'ניקוב, ויוקדש לבחינת הנחות היסוד בתוכנית העבודה הרב שנתית של משרד התיירות, בשיתוף כלל הגורמים בתעשייה. שוק בעל פוטנציאל שמוכיח שמשברים כלכליים ועימותים צבאיים משפיעים גם על מדינות שבעבר היו חסינות, הוא סין. באוקטובר 2007 נחתם הסכם בין ישראל לסין המאפשר את ביקורן של קבוצות תיירים מאורגנות והיה צפוי להביא לגידול משמעותי בכניסות התיירים הסינים.



אלא שלא כך קרה. בחודשים ינואר-ספטמבר הגיעו 6,372 סינים לעומת 9,727 תיירים סינים ב-2008 - ירידה של 34%. במשרד התיירות אומרים כי המשבר הכלכלי העולמי הביא לירידה חדה בתיירות היוצאת ממדינות אסיה, בכלל זה גם לישראל וכי המבצע בעזה בתחילת שנת 2009, החריף את הפגיעה בשיעור ניכר.



עם זאת, משרד התיירות צופה כי בחודשים ובשנים הקרובות, עם התאוששות המדינות מן המשבר הכלכלי, תתגבר תנועת התיירות לישראל ממדינות אלו, ולכך נערך המשרד כבר היום. בין היתר, יקיים פעולות שיווק לקידום התיירות, בדגש עם סין, עם מארגני התיירות, סוכני נסיעות וחברות תעופה. זאת לצד היערכות בארץ לקבלת פני התיירות, הכנת חוברות לתייר הסיני, הדרכת התיירנים הישראלים בצרכיו וציפיתיו של התייר הסיני והכשרת שפים מומחים במטבח.



מיסז'ניקוב גם יזם בימים אלה תיקון להחלטת הממשלה מחודש מאי, שקבעה כי מתחילת 2010 יפחת מספר הטבחים האסייתיים במסעדות ל-500 מ-810 כיום ושכרם של אלה שיישארו, יעלה ל-15 אלף.
השר רוצה לקבוע כי מעמדם לא ישתנה בתחילת השנה הבאה אלא תהיה הפחתה הדרגתית ל-500 עובדים עד 2015. במקביל, יפעילו משרדי התמ"ת והתיירות מערך הכשרות כוח אדם כדי שכוח אדם ישראלי יוכל להחליף את הזרים. מיסז'ניקוב מציין שתיירים מאסיה שמים דגש רב על האפשרות לאכול את האוכל האסייתי וכי הוא מקובל גם על תיירים מארה"ב ומאירופה. טיוטת התיקון להחלטה הופצה להתייחסויות בין משרדי התמ"ת, הפנים והאוצר מתוך כוונה להביאה לדיון בתוך כמה שבועות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully