וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר הפנים לשעבר של צרפת: ארקדי גאידמק היה סוכן ביון צרפתי

יוסי מלמן

29.10.2009 / 13:56

שר הפנים לשעבר של צרפת טוען כי ארקדי גאידמק היה סוכן של הד-ס-ט וזכה לתעודות הוקרה מהנשיא שיראק



שר הפנים לשעבר של צרפת, שארל פאסקווה, טוען כי איש העסקים הישראלי-רוסי-צרפתי, ארקדי גאידמק, היה סוכן של הד-ס-ט, שירות הביטחון הצרפתי. פאסקווה אמר את הדברים בראיון לעיתון לה פיגארו, לאחר שבית המשפט בצרפת גזר עליו מאסר וקנס של מיליון אירו בשל חלקו בפרשת אנגולה גייט.



פאסקווה, שמתוקף תפקידו כשר הפנים היה אחראי על שירות הביטחון וגם על חברה ממשלתית לסחר בנשק, מאשר את טענותיו של גאידמק כי עבד בשירות הביון הצרפתי. גאידמק טוען כי סייע בחילוצם של טייסים צרפתים שנפלו בשבי בשנות ה-90' במלחמה בבלקן, ושל קציני מודיעין צרפתים שנשבו על די מורדים בקווקז.



גידאמק טען עוד כי על מאמציו אלו זכה לתעודות הוקרה מטעם ממשלת צרפת, אך בשל סודיות המבצעים, התעודות הוקירו אותו על תרומתו לחקלאות ולא על הפעולות שבעבורן זכה להן. פאסקווה ציין בראיון כי ז'אק שיראק, שהיה אז נשיא צרפת, ידע על כך ואישר את תעודות ההוקרה.



בכתב האישום נטען גם שגאידמק היה קולונל בשירות הביון הרוסי. יש לציין כי בזמנו שקלה מערכת הביטחון להסתייע בגאידמק לצורך רכישת חומרים אסטרטגים ברפובליקות לשעבר של ברית המועצות, אך בסופו של דבר הוחלט לא להיעזר בו.



ביום שלישי גזר בית המשפט בצרפת עונש של שש שנות מאסר על גאידמק, שיחד עם עוד 40 נאשמים הכוללים שרים, פקידים בכירים ואישי ציבור ידועים בצרפת, עמד לדין על סחר בלתי חוקי בנשק בשנות ה-90'. בהקראת העונש ביקר השופט הצרפתי את גאידמק, והאשים אותו שפעל תחת מסווה של "כבוד" לשם השלמת עסקאות הנשק.



שותפו של גאידמק, פייר פלקון, נידון גם הוא לשש שנות מאסר. לעומת זאת, בנו של הנשיא לשעבר פרנסואה מיטראן, ז'אן כריסטוף מיטראן, זוכה מאשמה של סחר בנשק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully