וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רדוויז'ן עקפה את התחזיות ברבעון השלישי על אף ירידה של 5.6% בהכנסות ל-20.4 מיליון דולר

ניר צליק

29.10.2009 / 15:26

החברה חוזה הכנסות של 21.5 מיליון דולר ברבעון הרביעי; הערכות השוק היו להכנסות של 22.7 מיליון דולר



עברה תקופה סוערת לאחרונה. רכישת מתחרתה הגדולה, תאנדברג, על ידי , תמורת 2.96 מיליארד דולר, טרפה את הקלפים עבור החברה, המתמחה בפיתוח ובשיווק מערכות לשיחת ועידה בווידיאו על גבי האינטרנט, והפילה את מניית החברה בכ-33% ביום ההודעה על העסקה. סיסקו תרמה לרדוויז'ן כ-38% מהכנסותיה בשנת 2008 דרך הסכם ה-oem בין שתי החברות. כעת, בעקבות רכישת תאנדברג, חוזים האנליסטים כי באביב 2010 תחל רדוויז'ן לסבול מהרכישה. תחום תשתיות התקשורת מתחלק בין שלוש חברות: 30% מהשוק נתפס על ידי פוליקום; 50% נוספים נתפסים על ידי תאנדברג; ו-20% על ידי רדוויז'ן.



אלא שבינתיים, עד שתחל ההשפעה של רכישת תאנדברג לחלחל לעסקי רדוויז'ן, מפרסמת החברה את דו"חות הרבעון השלישי, בהם היא עולה על תחזיות השוק ועל תחזיותיה. עם זאת, תחזית ההכנסות שסיפקה החברה לרבעון הרביעי נמוכה ממה שחזה לה השוק, כאשר החברה צופה הכנסות של 21.5 מיליון דולר ואילו האנליסטים ציפו להכנסות של 22.7 מיליון דולר. בשורה התחתונה צופה החברה רווח מתואם טוב מזה שחזו האנליסטים, והיא מצפה לרווח של 3.3 מיליון דולר או 17 סנט למניה, לעומת ציפיות השוק לרווח מתואם של 16 סנט למניה.



את הרבעון השלישי סיימה החברה עם הכנסות של 20.4 מיליון דולר, ירידה של 5.6% לעומת הכנסות של 21.6 מיליון דולר ברבעון המקביל, אך מעל לתחזיות החברה להכנסות של 20 מיליון דולר ולציפיות האנליסטים להכנסות של 20.1 מיליון דולר.



הרווח הגולמי של החברה עמד על 16.1 מיליון דולר, ירידה קלה של 3.2%, לעומת רווח גולמי של 16.7 מיליון דולר ברבעון המקביל. שיעור הרווח הגולמי עמד על 78.9%, לעומת שיעור רווח גולמי של 77.3% ברבעון המקביל.



הוצאות התפעול של החברה, שנחתכו בצורה דרסטית ב-30%, מ-21 מיליון דולר ברבעון המקביל ל-14.7 מיליון דולר ברבעון הנוכחי, הובילו את החברה לרווח תפעולי של 1.5 מיליון דולר לעומת הפסד תפעולי של 4.3 מיליון דולר ברבעון המקביל.



בשורה התחתונה, סיכמה החברה את הרבעון השלישי עם רווח נקי של 1.2 מיליון דולר או 6 סנטים למניה, לעומת הפסד נקי של 4.5 מיליון דולר או 22 סנט למניה ברבעון המקביל. בניכוי הוצאות בגין אופציות והוצאות חד פעמיות עמד הרווח הנקי של רדוויז'ן על 2.5 מיליון דולר או 13 סנט למניה לעומת הפסד מתואם של 1.7 מיליון דולר או 9 סנטים למניה ברבעון המקביל. ציפיות החברה היו לרווח מתואם של 9 סנט למניה, וכך גם היו ציפיות השוק, כך שהחברה עקפה את התחזיות.



בועז ארביב, מנכ"ל החברה, אמר כי "במשך יותר משנתיים הוצאנו לפועל את תוכניתנו להציב את הטכנולוגיה שלנו מחדש בעמדה מובילה, ולחזור לרווחיות וצמיחה. הביצועים ברבעון השלישי מבטאים את התוצאות המעשיות של מאמץ זה. כעת אנו מתמודדים עם אתגר חדש בשל ההחלטה של סיסקו, הלקוח הגדול ביותר שלנו, לרכוש את תאנדברג. בעוד שמוצרינו משולבים באופן אינטנסיבי במכלול פתרונות התקשורת האחודה של סיסקו, שתישאר לקוחה גדולה גם ב-2010, ויתכן שגם מעבר לזה, אנו צריכים להיות זהירים ולהניח שהטכנולוגיה שלנו תוחלף בהדרגה לאחר השלמת העסקה. כרגע אנו צופים שהמכירות שלנו לסיסקו ברבעון הרביעי של 2009 יהיו בהתאם לציפיות המקוריות שלנו. בעוד שקשה לצפות את רמת המכירות לסיסקו מעבר לשנה זו, ההנחה הנוכחית שלנו היא שהם יקטנו בהדרגה במהלך הרבעונים הבאים".





טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully