וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק המזרחי טפחות נותן אשראי לסקיילקס ומצמצם לסאני

אתי אפללו

29.10.2009 / 15:55

מנגד הודיעה חברת סאני של אילן בן דב כי תצמצם את האשראי שלקחה ממזרחי טפחות



בנק מזרחי טפחות מחליף לווה בלווה: מזרחי טפחות העניק מימון של 320 מליון שקל לסקיילקס של אילן בן דב, לרכישת מניות פרטנר, כאשר מנגד הודיעה חברת סאני של אילן בן דב, כי היא מצמצמת את האשראי שלקחה מבנק מזרחי טפחות והיא תפרע 386 מליון שקל מהאשראי שקבלה עד יוני 2010.



אתמול סגר איש העסקים אילן בן דב את עסקת הענק במסגרתה רכש את השליטה בפרטנר, דיווח שהוציאה חברת סקיילקס אתמול, נכלל פרק המפרט את פרטי מימון העסקה בהובלת בנק לאומי. בנק מזרחי טפחות היה אחד מהגופים המעורבים ביותר במהלך בניית חבילת המימון, כאשר בתחילת המו"מ דובר על כך שמזרחי טפחות יכנס להשקעה גם במניות החברה ולא יסתפק בהענקת מימון בלבד. עם זאת בסופו של דבר, מזרחי טפחות לא נכנס באקוויטי. בנוסף, בחר מזרחי טפחות שלא לפזר את החוב של איש העסקים בן דב על פני מספר חברות, וכנגד מתן האשראי לרכישת מניות פרטנר, חברת סאני, שבבעלותה נמצאת פרטנר, פורעת את חובותיה למזרחי טפחות.



עיקר מימון העסקה נעשה על ידי בנק לאומי שהעמיד אשראי בסך 480 מליון שקל לבן דב. בנק מזרחי טפחות העמיד אשראי בהיקף 320 מליון שקל. הסכומים הועמדו באמצעות הלוואה שקלית לתקופה של חודש עד שלושה חודשים, הנושאת ריבית על בסיס פריים בתוספת 1.8%. יתרת ההלוואות ימוחזרו בתום כל תקופה, כאשר ההלוואה האחרונה שתועמד תסתיים במאי 2011.



בנוסף העניק בנק מזרחי טפחות לסקיילקס אשראי למימון פעילות שוטפת בסך של 200 מליון שקל, בריבית של פריים פלוס אחוז, וכן מסגרת אשראי למימון פעילות בסחר חוץ ונגזרים בסכום כולל של עד 200 מליון שקל. בין הבטוחות שקיבל מזרחי טפחות בעסקה, הוא קיבל שיעבוד ראשון על 2.99% ממניות פרטנר.וכן שיעבוד על דיווידנדים שיכולים לעלות מפרטנר.



במקביל מפרסמת היום סאני הודעה כי עד יוני 2010 היא תפרע אשראי בהיקף של 386 מליון שקל שקבלה מבנק מזרחי טפחות. פרעון האשראי יעשה קודם כל ממקורות חיצוניים של החברה, אך אם לא תוכל לעשות זאת, היא תפרע את האשראי באמצעות מכירת מניות סקיילקס. מניות בשווי של עד 225 מליון שקל ימכרו לבעל השליטה אילן בן דב, במחיר שלא יפחת מ 75 שקל, ובן דב העניק אופציית מכר לסאני, שתחייב אותו לרכוש מניות במחיר זה.



בנק מזרחי טפחות גבה על האשראי לסאני ריבית בתוספת של 2.5% עד יוני 2010, ואם האשראי לא יפרע עד מועד זה, יעלה המרווח ב 2% נוספים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully