וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גד זאבי: "הבנקים חייבו אותי שלא כחוק בריבית על סך 804 מיליון שקל"

הילה רז

29.10.2009 / 15:52

זאבי, אשר ב- 99' רכש 17% ממניות בזק באמצעות הלוואה מהבנקים, תובע משבעה בנקים החזר כספי



חברות זאבי תקשורת אחזקות וזאבי תקשורת מימון וניהול, שבשליטת גד זאבי, הגישו היום לבית המשפט המחוזי מרכז בפתח תקווה תביעה המוערכת ב- 800 מיליון שקל נגד שבעת הבנקים: פועלים, לאומי, הבינלאומי הראשון, דיסקונט, מזרחי-טפחות, מרכנתיל דיסקונט ואיגוד.



זאבי מבקש מבית המשפט כי יוציא צווים הצהרתיים לפיהם הבנקים אינם זכאים לחייב את החברות בשל הפרשי ריבית ההפרה, שהתווספה לריבית שנקבעה בהסכם ההלוואה בין הצדדים. זאבי מבקש להפחית את ריבית ההפרה ב- 804 מיליון שקל. מסך של 841 מיליון שקל שלטענת הבנקים הם זכאים לו בשל ריבית ההפרה, לסך של 37 מיליון שקל לפי חישוביו של זאבי.



ב-1999 רכש זאבי 17.6% ממניות בזק בעזרת הלוואה של 643 מיליון דולר, אך לא הצליח לעמוד בהחזר ההלוואה. ב-2002 הוגשו נגדו הליכי כינוס נכסים בידי שבעת בנקים, ובראשם הפועלים ולאומי. מניות בזק הועברו לכונס נכסים שמונה להן, עו"ד אלקס הרטמן. מחצית ממניות אלו נמכרו באחרונה בשני מועדים שונים בעבור 2.15 מיליארד שקל.



זאבי מציין כי הבנקים מחייבים אותו בריבית הפרה החל מחודש מאי 2003 ועד עתה, אף שמניות בזק בהם הבנקים החזיקו כבטוחה להלוואות חולטו על ידי הבנקים באמצעות כונס נכסים שמונה לבקשת הבנקים לפני שבע שנים. זאבי מלין כי המניות מומשו רק באחרונה מטעמיו של הכונס ושל הבנקים, אך הבנקים המשיכו לחייב את החברות שבשליטתו בריבית ביחס למלוא החוב, בכל התקופה שבה הוחזקו המניות כבטוחה בידי כונס נכסים מטעמם.



זאבי מסביר כי סכומי העתק שהצטברו בשל ההפרה חורגים בהרבה מההסכמות שלו עם הבנקים ויש להפחיתם מכוח סמכותו של בית המשפט. בנוסף נטען כי בפועל לא רק שלא נגרם לבנקים נזק כתוצאה ממתן ההלוואות לזאבי, אלא שהם הרוויחו כתוצאה מעיכוב מימוש הבטוחה בה החזיקו. הרווח צמח לבנקים, לשיטת זאבי, מאחר שהם רשמו את החובות כהפסד ולכן הפיקו הטבת מס של 92 מיליון שקל.
זאבי מדגיש כי אינו חולק על חובתו לשלם את הריבית לפי ההסכמים בין הצדדים על ההלוואות שנטלו החברות בסך 1.2 מיליארד שקל וכן את הוצאות כינוס הנכסים שהגיעו לסך של 20 מיליון שקל. זאבי חולק על כך שבנוסף לסכומים הללו הוא אמור לשלם ריבית הפרה בסך 840 מיליון שקל וטוען שהסכום מסתכם ב- 37 מיליון שקל.
התביעה הוגשה באמצעות עו"ד גיורא ארדינסט, רן שפרינצק ומיטל טויסטר ממשרד ארדינסט, בן נתן ושות'.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully