וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזרחי טפחות הגדיל את המרווח על האשראי של סקיילקס ב-1.5%

שרון שפורר

29.10.2009 / 16:09

המרווח המקורי על האשראי של סאני ממזרחי עמד על כ-1%-1.5% מעל ריבית הפריים - כעת הוא גדל ל-2.5% ומעלה



מזרחי טפחות הגדיל את המרווח על האשראי של סקיילקס ב-1.5% מעל ריבית הפריים - וכעת הוא גדל ל-2.5% ומעלה עד לפרעון ההלוואה, כך נודע ל-themarker. וזאת בעקבות בעקבות רכישת השליטה בפרטנר על ידי סקיילקס, החברה הבת של סאני, שבשליטת בן דב.



היום נודע כי בנק מזרחי טפחות החליף לווה בלווה: מזרחי טפחות העניק מימון של 320 מליון שקל לסקיילקס של אילן בן דב, לרכישת מניות פרטנר, כאשר מנגד הודיעה חברת סאני של אילן בן דב, כי היא מצמצמת את האשראי שלקחה מבנק מזרחי טפחות והיא תפרע 386 מליון שקל מהאשראי שקבלה עד יוני 2010.



במהלך 2008 נטל אילן בן דב אשראי מבנק מזרחי טפחות ובתמורה שיעבד לבנק את כל אחזקותיו בחברה - כ-87%. בסקיילקס היתה אז קופת מזומנים ולכן הריבית על האשראי היתה נמוכה. כעת כשסקיילקס עצמה עושה שימוש בקופת המזומנים לרכישת פרטנר ולצורך כך נטלה מימון גם בסקיילקס - הבנק מצא כנראה לנכון לדרוש מרווח גבוה יותר בשל העליה בסיכון.



הבנק גם דורש מבן דב לפרוע את האשראי שנתן לחברה עד יוני 2010. ברקע לכך העובדה שמזרחי העמיד מימון באופן ישיר לסקיילקס לרכישת השליטה בפרטנר ולמימון פעילות שוטפת בהיקף כולל של כחצי מיליארד שקל והיה מעוניין לצמצם את החשיפה הכוללת לאילן בן דב במסגרת מגבלות החשיפה ללווה בודד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully