וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איזיצ'יפ עקפה את התחזיות עם עלייה של 18% בהכנסות הרבעון השלישי ל-10.7 מיליון דולר

ניר צליק

29.10.2009 / 16:36

הרווח הנקי עמד על 1.8 מיליון דולר ברבעון השלישי לעומת רווח נקי של 792 אלף דולר ברבעון המקביל



"זה היה רבעון חזק עבור איזיצ'יפ עם הכנסות שיא, רווחים וייצור מזומנים", אמר אלי פרוכטר, מנכ"ל החברה. ואכן, יצרנית מעבדי הרשת הצליחה לעקוף את תחזיות שני האנליסטים המכסים את החברה ולרשום עלייה של 18% בהכנסותיה לעומת הרבעון המקביל.



איזיצ'יפ סיימה את הרבעון השלישי עם הכנסות של 10.7 מיליון דולר, עלייה של 18% מעל הכנסות הרבעון המקביל שעמדו על 9 מיליון דולר, ועלייה של 60% לעומת הרבעון הקודם בו היו ההכנסות 6.7 מיליון דולר. האנליסטים חזו לחברה הכנסות של 10.3 מיליון דולר.



הרווח הגולמי של החברה עמד על 7.2 מיליון דולר לעומת 5.6 מיליון דולר ברבעון המקביל, ואילו שולי הרווח הגולמי עמדו על 67.5% לעומת שולי רווח גולמי של 61.7% ברבעון המקביל. זאת, מאחר ועלות המכר נותרה כמעט זהה אך הכנסותיה של החברה צמחו.



הוצאות התפעול של החברה עמדו על 5.5 מיליון דולר, עלייה של 6.2% לעומת הוצאות תפעול של 5.2 מיליון דולר ברבעון המקביל. על רקע העלייה בהכנסות, והשמירה על רמת הוצאות תפעול דומה לרבעון המקביל, והעלייה בהכנסות, הצליחה החברה להגדיל את הרווח התפעולי ל-1.7 מיליון דולר לעומת רווח תפעולי של 380 אלף דולר ברבעון המקביל.



בשורה התחתונה, סיימה החברה את הרבעון עם רווח נקי של 1.8 מיליון דולר או 7 סנטים למניה לעומת רווח נקי של 792 אלף דולר או 3 סנטים למניה ברבעון המקביל. בניכוי הוצאות בגין אופציות והוצאות חד פעמיות רשמה החברה רווח נקי של 3.9 מיליון דולר או 15 סנט למניה, עלייה של 61.8% לעומת 2.4 מיליון דולר או 9 סנטים למניה ברבעון המקביל. האנליסטים חזו לחברה רווח של 6 סנטים למניה, כך שהחברה הכתה את התחזיות.



בנוגע לרבעון הבא, אמר פרוכטר כי "אנחנו מצפים להמשך הצמיחה בהכנסות ברבעון הרביעי, גם מול הרבעון המקביל וגם מול הרבעון השלישי".



איזיצ'יפ מפתחת מעבדי רשת במהירות גבוהה לשוק נתבי הרשת לאינטרנט והמתגים. לחברה אין מפעל עצמאי והיא עוסקת בתכנון שבבים, כשהייצור נעשה בידי צד שלישי. התחרות הגדולה ביותר של איזיצ'יפ היא מפיתוח פתרונות פנימיים של החברות שלה היא מספקת את השבבים, כשמלבד התחרות הפנימית מתמודדת איזיצ'יפ גם עם תחרות מברודקום, ביי מיקרוסיסטם, ווינטגרה, קוויום ועוד.



לפני מספר חודשים נפלה מניית החברה על רקע החשש כי ג'וניפר, לקוח המספק לחברה כ-50% מהכנסותיה, עשוי להפסיק לעבוד עימה ולפתח פתרון עצמאי מקביל לזה שמספקת לו איזיצ'יפ. בבית ההשקעות ג'פריס כתבו אז כי הם מעריכים שההשפעה על החברה תחל במחצית השנייה של 2010. עם זאת, לפחות לעת עתה, יחסי איזיצ'יפ וג'וניפר נראים תקינים. אלי פרוכטר אמר כי "ההכנסות מהלקוח המרכזי שלנו גדלו בצורה משמעותית ברבעון הנוכחי והגיעו לרמות שיא". עם זאת, אמר פרוכטר כי הכנסות החברה מהלקוח המשמעותי השני של החברה, שעשוי להפוך ללקוח הגדול ביותר שלה, עדיין אינן ממשיות, כאשר הכוונה היא ככל הנראה לסיסקו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully