וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גייתנר: "החוק לפיקוח על המוסדות הפיננסים יאפשר לנו להגן על המערכת מבלי לסכן את כספי הציבור"

סוכנויות הידיעות

29.10.2009 / 17:04

החוק מגביל את אפשרות הסיוע של הממשל לחברות בקשיים וקובע כי יש למנוע פשיטת רגל רק במקרים חריגים



שר האוצר האמריקאי, טימותי גייתנר, אמר היום כי הצעת הקונגרס לרפורמה בפיקוח על מוסדות פיננסיים גדולים תעניק לממשל הפדרלי כוח להגן על המערכת הבנקאית, מבלי צורך לסכן את כספי משלמי המסים. גייתנר אמר כי יש לצמצם את סמכותו של הבנק הפדרלי בנושא זה.



הצעת החוק של יו"ר ועדת השירותים הפיננסיים של בית הנבחרים, ברני פרנק, "מהווה תשובה מקיפה ומתואמת לסכנה המוסרית שמציבים בפנינו המוסדות הפיננסיים הגדולים והמקושרים", אמר גייתנר בשימוע בפני הועדה. "היא תרתיע מפני נטילת סיכונים מוגזמים ותחייב חברות להגן על עצמן בצורה טובה יותר נגד כישלון", הוסיף.



במסגרת הצעת החוק, פשיטת רגל תמשיך להיות הפיתרון המרכזי לכישלונן של חברות שאינן בנקים מסחריים, למעט מקרים חריגים, לדברי גייתנר, שהוסיף כי החוק לא יכשיר את הקרקע לחילוצים ממשלתיים נוספים לבנקים.



"כל חברה שמעמידה עצמה במצב שבו היא אינה מסוגלת לשרוד ללא סיוע ממשלתי חייבת להתמודד עם השלכות הכישלון. החוק לא יעניק לממשלה אפשרות לסייע לכל חברה שקורסת", אמר גייתנר, והוסיף כי החוק יגביל את יכולתם של הבנק הפדרלי והתאגיד הפדרלי לביטוח פיקדונות (fdic), כך שיוכלו לסייע לחברות שנמצאות במצב של חדלות פירעון רק כמוצא אחרון, במקרה חירום. סיוע כזה, לדברי גייתנר, יחייב את אישור משרד האוצר.



מוקדם יותר השבוע חשף פרנק, נציג דמוקרטי ממסצ'וסטס, את הצעתו לחקיקה שתגדיר את אופן הטיפול במוסדות שקריסתם עלולה לסכן את המערכת הפיננסית. החוק הינו תוצאה של פשרה בין פרנק לבין משרד האוצר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully