וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכות לקראת אישור חוק הטיס: דירוג הבטיחות של ישראל לא ישוב לקטגוריה 1 עד סוף השנה

זוהר בלומנקרנץ

29.10.2009 / 17:15

טיוטת חוק הטייס החדש תובא ביום ראשון לאישור ועדת השרים לענייני חקיקה



שלב נוסף לקראת חזרתה של ישראל לדירוג בטיחות הטיסה הגבוה: טיוטת חוק הטייס החדש תובא ביום ראשון לאישור ועדת השרים לענייני חקיקה; מדובר בחוק שלא היה קיים עד כה בישראל ומהווה את אחד התנאים העיקריים של רשות התעופה הפדרלית של ארה"ב (ה-faa) להחזרתה של ישראל לקטגוריה 1. ישראל הורדה בסוף 2008 לרמת בטיחות 2 המאפיינת מדינות עולם שלישי על רקע ליקויים בטיחותיים שהתגלו ברמת הפיקוח של רשות התעופה האזרחית (רת"א) על ענף התעופה בארץ.



בענף התעופה העריכו היום (כי גם אם תאושר טיוטת החוק בוועדת השרים לחקיקה, יעבור עוד זמן רב עד שיושלם תהליך אישורו המלא וכי בכל מקרה, ישראל לא תעמוד בלוח הזמנים על הכריז מנהל רשות התעופה האזרחית (רת"א), גיורא רום, לשוב עד תום השנה לקטגוריה 1.



שר התחבורה, ישראל כץ, אמר, כי "חוק הטייס יובא לאישור הכנסת מייד לאחר אישורו בוועדת השרים לענייני חקיקה. הוא יחליף את חוק הטיס המנדטורי הישן משנת 1927 ואת דבר המלך על הטיס במושבות משנת 1937". כץ הינחה את רת"א "להאיץ את המהלכים להשבתה של ישראל לדירוג הגבוה של בטיחות התעופה".



ממשרד התחבורה נמסר כי טיוטת החוק החדש כוללת, בין השאר, חקיקה עדכנית התואמת את עקרונות החקיקה בישראל; התאמה להוראת אמנת שיקגו ונספחיה וכן להנחיות הארגון הבינלאומי של תעופה אזרחית - ה-icao; הוספת סמכויות פיקוח ואכיפה של דיני הטיס; הסדרת התיאום בין התעופה האזרחית לתעופה הצבאית; ומתן סמכויות לנאמני בטיחות טיסה, שיסייעו לרת"א בפיקוח על דיני הטיס ואכיפתם.



רת"א הקימה מנהלה מיוחדת - תב"ל - תעופה בטוחה לישראל, אשר מרכזת את כל הפעילות להחזרת ישראל לקטגוריה 1; צוותים של ה-faa כבר ביקרו מספר פעמים בארץ כדי לסייע לרת"א ולעקוב מקרוב אחר ביצוע הפעולות הנדרשות לתיקון הליקויים שהתגלעו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully