וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לופטהנזה רשמה הפסד של 32 מיליון יורו ב-9 החודשים הראשונים של 2009

זוהר בלומנקרנץ

29.10.2009 / 17:24

זאת לעומת רווח של 529 מיליון יורו בתקופה המקבילה אשתקד; כך עולה מנתוני הדו"ח שפרסמה אתמול הקבוצה



קבוצת לופטהנזה רשמה הפסד של 32 מיליון יורו בתשעת החודשים הראשונים של 2009, לעומת רווח של 529 מיליון יורו בתקופה המקבילה אשתקד - כך עולה מנתוני הדו"ח הכספי שפרסמה אתמול הקבוצה הגרמנית, לחודשים ינואר עד ספטמבר השנה.



ל-themarker נודע כי למרות ההפסד, הקו מישראל לגרמניה ממשיך להיות רווחי ואלה אף צפויים לגדול עקב פתיחת קו התעופה החדש מנתב"ג למינכן.



הרווח התפעולי של קבוצת לופטהנזה הגיע ל-226 מיליון יורו ב-9 החודשים הראשונים של 2009, לעומת 954 מיליון יורו בתקופה המקבילה ב-2008. בפעם הראשונה, התוצאות העסקיות כוללות נתונים פיננסיים של החברות הבנות אוסטריאן איירלינס ו-bmi, שתרמו 28 מיליון יורו לרווח התפעולי הכולל של הקבוצה.



הכנסות קבוצת לופטהנזה במהלך תשעת החודשים הראשונים של 2009 הסתכמו ב-16.2 מיליארד יורו, ירידה של 13.2% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. הכנסות של מחלקות הנוסעים והמטענים הסתכמו ב-12.6 מיליארד יורו, ירידה של 16.3% ביחס ל-2008.



התוצאות הפיננסיות מבטאות את ההשפעה המהותית של המשבר הכלכלי במשק העולמי וירידת הביקוש לנסיעות, שהובילו לשחיקה משמעותית בתשואה מעסקי התעופה. הירידה בהיקף הנסיעות העסקיות התבטאה, בין השאר, בתחרות גדלה וצורך להוריד את מחירי הטיסות", אמר דובר חברת לופטהנזה בישראל, טל מושכל.



יחד עם זאת, לדבריו, "לופטהנזה המשיכה ליישם את תכנית ההצטיידות הרב שנתית והשקיעה ברכישת מטוסים וציוד חדיש 1.4 מיליארד יורו בתקופה זו וכ-400 מיליון יורו ברכישת והטמעת הפעילות של חברות התעופה ששולבו בקבוצת לופטהנזה. תזרים המזומנים של הקבוצה הסתכם ב-1.4 מיליארד אירו ומצבת החובות עמדה בסוף הרבעון השלישי על 1.9 מיליארד יורו.



מנכ"ל ויו"ר מועצת המנהלים של לופטהנזה, וולפגאנג מיירהובר: "לופטהנזה השכילה להיערך מבעוד מועד ולהגיב במהירות למציאות החדשה. בחודשים האחרונים אנחנו עדים להתייצבות בביקושים אך ההכנסות ירדו לשפל למרות ששיעור התפוסה בטיסות גבוה מאוד. התוצאות אינן מספקות אותנו ועלינו לנקוט בצעדים נוספים כדי לשפר את הרווחיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully