וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהפיכת ניוד המספרים בסלולר נמשכת: מיום ראשון גם ההטבות יתניידו יחד עם הלקוחות

פז וייסמן

29.10.2009 / 17:26

מי שרכש מכשיר סלולרי אצל ספק אחר, זכאי לתנאים וההטבות שהיה מקבל אילו רכש את הטלפון מהחברה הסלולרית



החל מיום א', 1.11.09, מחוייבות החברות הסלולריות לאפשר למנוי שרכש מכשיר סלולרי מידי ספק אחר, לרבות רשת סלולרית אחרת, לקבל את אותם התנאים וההטבות שהיה מקבל אילו רכש את הטלפון מהן, לרבות זיכוי כספי או כל הטבה אחרת בגין צריכת זמן אוויר או שימוש בשירותים. באופן זה הצרכנים יוכלו לרכוש מכשירים סלולריים בחנויות - שם הם נמכרים במחיר נמוך בהשוואה לחברות הסלולר - ולהצטרף למפעילה הסלולרית ולקבל את התנאים להם היו זכאים אילו רכשו את המכשיר דרכה.



תיקון זה מבטיח כי לקוח שנמנע מלעבור לחברה אחרת בשל הזיכויים הכספיים שמקזזים את התשלום החודשי שלו עבור המכשיר בגין צריכת זמן אוויר, יוכל מעתה לעבור למפעילה סלולרית אחרת וליהנות מהזיכויים גם שם. ניתוק הזיקה בין רכישת ציוד הקצה הסלולרי ובין ספק השירות הסלולרי הינו נדבך נוסף בהורדת חסמי המעבר בין החברות.



בדיקת משרד התקשורת חשפה כי החברות הסלולריות נוטות לכרוך את מכירת המכשירים עם מכירת שירותים למנוי. כך, מנוי המצטרף לרשת סלולרית כלשהי (או משדרג את המכשיר שברשותו), רוכש בדרך כלל את המכשיר כחלק מהסכם ההתקשרות, ובמקביל זוכה להנחה מתמשכת הניתנת לו במסגרת תשלום הטלפון החודשי שלו ונגזרת מהיקף צריכת זמן האויר.



לדוגמא, לקוח רכש מכשיר סלולרי בעלות של 2,124 שקל, בפריסה ל-36 תשלומים כשהתשלום החודשי עומד על 59 שקל. כחלק מההסכם עם הלקוח, ניתן לו זיכוי בגובה 30 שקל כשהוא עובר את רף ה-100 שקל בזמן אויר. לאחר תקופה מסוימת הלקוח מחליט לעזוב את המפעיל שלו ולעבור לחברה מתחרה, שבה נמכר אותו המכשיר ב 1,944 שקל בפריסה ל-36 תשלומים של 54 שקל ומעניקה זיכוי של אותו הסכום בחודש בו דיבר המנוי בעלות 150 שקל. חברת הסלולר החדשה תחוייב להעניק למנוי זיכוי של 54 שקל בחודש בו דיבר בסכום של מעל 150 שקל למשך 16 חודשים לפחות.



שר התקשורת משה כחלון: "בעקבות המצב החדש יוכל הלקוח לעבור עם מכשירו מחברה סלולרית אחת לחברה סלולרית אחרת, וליהנות מהטבות כמו זיכוי בזמן אוויר - הטבות שכיום הוא זכאי לקבל רק אם רכש את המכשיר מהחברה שבה הוא מנוי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully