וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הישג לאובמה: הרפורמה במערכת הבריאות בארה"ב תכלול חברת ביטוח בריאות ממשלתית

נמרוד הלפרן

29.10.2009 / 18:41

מס יסף חדש על העשירים עתיד למנוע גידול בגירעון הממשל; עלות התוכנית - 894 מיליארד דולר



ראשי המפלגה הדמוקרטית בבית הנבחרים בארה"ב הציגו היום הצעת חוק לרפורמה במערכת הבריאות, אשר תכלול גם הקמת חברת ביטוח בריאות ממשלתית שתהווה חלופה לחברות ביטוח הבריאות הפרטיות.



הצעת החוק תגדיל את היקף כיסוי ביטוח הבריאות בארה"ב ל-36 מיליון אמריקאים שאינם נהנים כיום מביטוח, ותביא את שיעור הכיסוי ל-96% מכלל האזרחים. עלות התוכנית צפויה להסתכם ב-894 מיליארד דולר בעשר השנים הקרובות. עם זאת, התוכנית אינה צפויה להגדיל את הגירעון בתקציב, שכן מימון הצעת החוק יגיע ממס חדש שיוטל במסגרתה על העשירים בארה"ב. הצעת החוק כוללת מס יסף בשיעור של 5.4% אשר יוטל על אנשים עם שכר שנתי של יותר מ-500 אלף דולר וזוגות המשתכרים יותר ממיליון דולר.



הצעת החוק בבית הנבחרים גם תאסור על חברות ביטוח לסרב לבטח אנשים אשר כבר סובלים ממחלות, ותכלול הקמת מנגנון אשר יאפשר לאנשים שאינם זכאים לביטוח רפואי במסגרת מקום העבודה, לערוך השוואה בתנאי ומחירי פוליסות ביטוח של חברות פרטיות והממשל.



"הקשבנו לעם האמריקאי", אמרה יו"ר בית הנבחרים, ננסי פלוסי הדמוקרטית. "המימון להצעת החוק בתקציב נמצא, והיא לא תגדיל את הגירעון אפילו בסנט אחד", הוסיפה פלוסי.



הדיונים בהצעת החוק בבית הנבחרים צפויים להתחיל כבר בשבוע הבא. גירסה של הצעת החוק המקודמת בסנאט כולל אף היא חלופה ממשלתית לחברות ביטוח הבריאות הפרטיות, אולם בניגוד להצעת החוק בבית הנבחרים, כוללת גם סעיף המאפשר למדינות בארה"ב לא להשתתף בחלופה הממשלתית.



המתנגדים לחלופה ממשלתית טוענים כי היא תגרום לחברות הביטוח הפרטיות לפשוט רגל, ותהווה למעשה השתלטות ממשלתית על המגזר. לעומתם, טוענים התומכים כי היא תעניק לצרכנים בחירה רבה יותר, תגביר את התחרות בשוק הביטוח הרפואי, ותביא בכך לשיפור השירותים.



סקר של העיתון "ניו יורק טיימס" ורשת הטלוויזיה cbs שפורסם לפני חודש, הראה כי קרוב לשני שלישים מהציבור האמריקאי תומך בהקמת חברת ביטוח בריאות ממשלתית כחלופה לחברות הביטוח הפרטיות.



ממשל אובמה אותת בחודש אוגוסט כי יהיה מוכן לוותר על כוונתו להקים חברת ביטוח בריאות ממשלתית במסגרת הרפורמה ביטוח הבריאות, לאחר שהתוכנית נתקלה בהתנגדות מצד המחוקקים הרפובליקאים וחלק מהדמוקרטים.



עם זאת, הכוונה לא לכלול הקמת חברת ביטוח רפואי ממשלתית במסגרת הרפורמה, עוררה את חמתם של תומכיו הליברליים של אובמה, שביקרו אותו על הנסיגה מאחד החלקים המרכזיים של הרפורמה המקיפה שהבטיח במהלך מערכת הבחירות לנשיאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully