וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבנק הפדרלי סיים את תוכניתו לרכישת אג"ח ממשלתיות אמריקאיות ב-300 מיליארד דולר

סוכנויות הידיעות

29.10.2009 / 19:53

התוכנית, שהושקה בחודש מארס, סימנה את הפעם הראשונה שהבנק המרכזי רכש אג"ח ממשלתיות מאז שנות ה-60



הבנק הפדרלי בארה"ב סיים את תוכניתו לרכישת אג"ח ממשלתיות אמריקאיות בסך 300 מיליארד דולר, לאחר שרכש היום אג"ח ממשלתיות בסך 1.94 מיליארד דולר. רכישות האג"ח הממשלתיות שביצע הבנק הפדרלי, במטרה להגביל את עליית הריביות על הלוואות בארה"ב, היו הראשונות מאז שנות ה-60 של המאה הקודמת.



בכירי הבנק הפדרלי אמרו בישיבת ועדת השוק הפתוח של הבנק הפדרלי (fomc) בחודש אוגוסט כי בכוונתם להאט את קצב רכישות האג"ח הממשלתיות בניסיון להבטיח מעבר חלק של השווקים. התוכנית היתה אמורה במקור להסתיים בסוף חודש שעבר.



"העובדה שהבנק הפדרלי רכש אג"ח ממשלתיות בסך 300 מיליארד דולר תמכה בשוק", העריך הכלכלן הראשי של ג'פריס אנד קו, וורד מקרתי, בראיון לספקית המידע הפיננסי בלומברג. "הידיעה כי הבנק הפדרלי נמצא בצד הקונה של השוק, הגביר את רמת האמון המשקיעים באג"ח ממשלתיות במגזר הפרטי", הוסיף.



מאז שהחל הבנק הפדרלי לרכוש אג"ח ממשלתיות, התשואה על האג"ח ל-10 שנים לא עלתה מעל לרמה של 4%, והיא גבוהה כעת בפחות ממחצית האחוז מרמתה ביום שבו הודיע הבנק הפדרלי על התוכנית, ב-18 במארס, למרות שהממשל מכר בתקופה זו אג"ח וניירות ערך בהיקף שיא של 1.25 טריליון דולר - יותר מכפליים מהכמות שנמכרה בתקופה המקבילה בשנה הקודמת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully