וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התפוח העמיד: ניו יורק נותרה מרכז הפיננסים הגדול בעולם לפי סקר בלומברג

סוכנויות הידיעות

30.10.2009 / 8:27

במקום השני ברשימת מרכזי הפיננסים נמצאת סינגפור; מקום השלישי נמצאת לונדון ואחריה שנחאי



ניו יורק הצליחה לעמוד במשבר הכלכלי החמור זה שבעה עשורים ונותרה מרכז הפיננסים הגדול בעולם – כך לפי סקר של בלומברג. אחרי ניו יורק ברשימת מרכזי העסקים הגדולים נמצאת סינגפור, אשר לקחה את מקומה של לונדון בתור מקום מועדף למשקיעים לנהל בו עסקים, לפי הסקר העולמי של בלומברג.



29% מהנשאלים בסקר של בלומברג, הכולל משקיעים, סוחרים ואנליסטים המנויים לשירותי מסופי המידע של בלונברג, אמרו כי ניו יורק צפויה להיות מרכז הפיננסים העולמי בשנתיים הקרובות. סינגפור נבחרה על ידי 17% מהנשאלים ולונדון נבחרה על ידי 16%. שנחאי נבחרה במקום הרביעי על ידי 11% מהנשאלים וטוקיו, אשר נחשבה פעם כאחת הערים הגדולות לתעשיית הפיננסים, השיגה תמיכתם של 1% בלבד.



"למרות הבלאגנים של שנת 2008, אני עדין צופה שהשירותים הפיננסים החדשים יפותחו בניו יורק, ובסופו של דבר יוצאו לעולם כולו", אמר פיטר ראפ, אחד מהנשאלים בסקר, לבלומברג.



התוצאות של המשאל מגיעות לעומת הערכות שניתנו לפני שלוש שנים בלבד לגבי כך שלונדון הופכת להיות המרכז העולמי במקומה של ניו יורק. באותם הימים הזהירו שר האוצר האמריקאי הנרי פולסון וראש עיריית ניו יורק מייקל בלומברג מפני רגולציה נוקשה מידי בארה"ב אשר דוחקת את חברות הפיננסים החוצה מניו יורק ואל לונדון.



בימים אלה גם ארה"ב וגם בריטניה עובדות על בנייה מחדש של מערך הרגולציה לתעשיית הפיננסים והעלו מסים לאחר שהמיתון מחק טריליוני דולרים משווי עושר משקי הבית וכ-10 מיליון משרות. קרנות גידור רבות עזבו את בריטניה בעקבות "מס העשירים" שיחול באביב הקרוב ובעקבות חוקים חדשים שצפוי להציג האיחוד האירופי אשר יגבילו את ההלוואות של הקרנות.



בשאלה נוספת ענו הנשאלים כי סין, ברזיל והודו הם המקומות בעלי ההזדמנויות הטובות ביותר להרוויח כספים. ארה"ב, אירופה ויפן בעלות פוטנציאל נמוך יותר, לפי הנשאלים.



הסקר הרבעוני של בלומברג נערך בשש יבשות ובוצע בין התאריכים 23-27 באוקטובר. הוא מבוסס על ראיונות של 1,452 ממנויי בלומברג. טווח הטעיות של הסקר עומד על 2.6%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully