וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שאלות ותשובות: מה יקרה לניירות הערך של אפריקה ביום ראשון?

טל לוי

30.10.2009 / 13:46

אנליסט בעקבות הסדר החוב באפריקה: "ורמוס הוציא אחלה דיל לבעלי האג"ח"; לא ברור מה יקרה למניה"



מה יקרה למניות ולאיגרות החוב של אפריקה ישראל ביום ראשון? האנליסטים מסכימים כי איגרות החוב צפויות לעלות ("רועי ורמוס הוציא אחלה דיל לבעלי האג"ח", כפי שאומר אנליסט בכיר) אך לא בטוחים האם המניה תגיב בעליות או בירידות ביום ראשון.



הבוקר נחתם הסדר חוב בין אפריקה ישראל לבין מחזיקי איגרות החוב. עיקרי ההסכם: בעלי האג"ח יקבלו באופן מיידי 550 מיליון שקל. בעל השליטה באפריקה, לב לבייב יזרים לחברה 750 מיליון שקל וחלקו בחברה ידולל מ-75% ל-52.9%. כמו כן סוכם כי בתמורה להמרת חוב של 1.4 מיליארד שקל יקבלו הגופים המוסדיים כ-33% ממניות אפריקה ישראל. בנוסף, יקבלו המוסדיים מניות בחברות הבנות אפי פיתוח ואפריקה נכסים, תמורת המרה של 1.2 מיליארד שקל מהחוב. מעבר לכך, יונפקו 2 סדרות אג"ח חדשות - סדרה אחת קצרה של מיליארד שקל בריבית של 4.5% וסדרה ארוכה של 2 מיליארד שקל בריבית של 7.25%. שוויה של אפריקה לצורך ביצוע ההקצאה נקבע על 2 מיליארד שקל. אפריקה נסחרת לפי שווי של 2.6 מיליארד שקל.



מה תהיה השפעת העסקה על השוק? הנה התשובות:



אני מחזיק מניה של אפריקה – מה יקרה לה ביום ראשון?
התשובה המצערת היא שאיש לא יודע. מצד אחד, המניות אמורות לרדת, שכן אפריקה ביצעה הנפקת זכויות (כלומר גיוס כסף מעלי מניות קיימים) לפי מחיר של 36 שקלים למניה, בעוד שמחיר המניה ננעל ביום חמישי על 49.5 שקלים. מצד שני, רכישת מניית אפריקה מגלמת רכישת אפי פיתוח במחיר של סביב 3.5 דולר למניה, בעוד שמניית אפי נסחרת בלונדון לפי מחיר של 2 דולר בלבד.



מצד שלישי, אפריקה נחשבה לחברה בחדלות פירעון, וכעת היא יוצאת לדרך חדשה עם הון עצמי חזק יותר ועם התחייבויות מועטות יותר - מה שבוודאי ישנה את כל מודל השווי שלה. זהו טיעון פחות רציונלי שהיה נכון גם אם מחיר המניה של אפריקה היה 200 שקל - סיכוי לא רע שזהו התסריט המנצח.



אני מחזיק אג"ח של אפריקה - מה יקרה לה ביום ראשון?
מי שמחזיק באיגרות החוב נמצא במצב טוב, שכן ביום חמישי נסחרו איגרות החוב במחירים של סביב 55% מהפארי (הערך המתואם של האיגרת אשר לוקח בחשבון את זכות המשקיע לקבל תשלומי ריבית, קרן והצמדה למדד) אך ההסדר מייצג לאיגרות שווי של 85-95 אגורות לכל שקל חוב.



אני מחזיק אג"ח ט’ של אפריקה – מה גורלה?
איגרות החוב של החברה מסדרה ט' אמורות להפרע ב-10 בנובמבר ומחזיקי האג"ח אמורים לקבל 500 מיליון שקל. מאחר ומדובר באיגרת קצרה מאד, בעלי איגרות החוב הללו הקימו נציגות עצמאית. יתכן כי גם הנציגות הזו תקבל את אותו הסכם תוך קבלת עדיפות בעת העברת התשלום הראשון מאפריקה. מצד שני, בעלי החוב הללו דורשים את פירעונן המלא של האיגרות כבר בעוד 10 ימים.
הנושא עדיין נמצא בדיונים.



האם ההסדר סופי? מה צריך לקרות כדי שההסדר יהפך לרשמי? מה יכול לטרפד את ההסכם?
ההסדר דורש הסכמה של נציגות איגרות החוב מסדרה ט', את אישור בעלי האג"ח הארוכות (שכבר אישרו את העסקה) ואת הסכמת הבנקים להזרמת ההון של לבייב. בית המשפט צריך לתת להסכם תוקף שכן כל הסדר באג"ח מחייב אישור בית המשפט. תיאורטית כולם יכולים לטרפד את העסקה אך לאף אחד אין אינטרס לעשות זאת.



מי יחזיק בשליטה באפריקה ישראל אחרי ההסדר?
לב לבייב ישאר בעל השליטה אך חלקו בחברה ידולל מ-75% ל-52.9%. המשקיעים המוסדיים יחזיקו ב-33% ממניות אפריקה ישראל ולמעשה יהפכו מנושים בלבד לנושים ושותפים.



האם הייתה בהסדר תספורת לבעלי האג"ח?
זו למעשה השאלה החשובה ביותר. נכון ליום ההסדר החבילה שמקבלים בעלי האג"ח (ואשר מורכבת מאיגרות חוב וממניות) משקפת תשלום של בערך 90% מהחוב.



זהו הישג לא מבוטל, אם זוכרים שבעלי האיגרות החזיקו למעשה בשטר חוב ללא ביטחונות כלשהם. הסנקציה שהיו בעלי האיגרות יכולים להפעיל היתה פירוק החברה ובמקרה כזה הנכסים היו ממומשים ותמורתם היתה מועברת לבנקים (הנושה בעל הקדימות העליונה) ורק לאחר מכן לבעלי איגרות החוב. סביר כי מדובר בתמורה נמוכה יותר מ-90%, לאור מצבו של שוק הנדל"ן ובמיוחד אופי המכירה המהיר שהיה בבחינת "מכירת חיסול". (fire sale).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully