וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סורוס: "מיתון גלובלי נוסף צפוי תוך שנתיים; המשבר בנדל"ן מסחרי ורכישות ממונפות עוד לפנינו"

נמרוד הלפרן

30.10.2009 / 19:07

"מיתון חוזר עשוי להתרחש בשנת 2010 או 2011", אמר המשקיע המיליארדר בנאום בבודפשט



התאוששות הכלכלה העולמית צפויה לאבד מתנופתה, וקיימת סכנה ממשית לכך שהכלכלה הגלובלית תשוב ותשקע במיתון כבר בשנה הבאה, אמר היום המשקיע המיליארדר ג'ורג' סורוס בנאום בבודפשט - עיר הולדתו. "אני מצטער לומר לכם זאת, אבל ההתאוששות עלולה לאבד מתנופתה, ויתכן כי אף צפוי מיתון חוזר, אם כי אני לא בטוח אם הוא יתרחש בשנת 2010 או ב-2011", אמר סורוס.



סורוס, בן 79, גם הזהיר בנאומו כי המשבר הפיננסי טרם הגיע למגזרי הנדל"ן המסחרי וקרנות רכישות ממונפות (lbo). "בתחומי הנדל"ן המסחרי ורכישות ממונפות, הקזת דם טרם הגיע", אמר סורוס. "גורמים אלו ימשיכו להכביד על כלכלת ארה"ב, והצרכן האמריקאי לא יהיה מסוגל עוד לשמש כמנוע של הכלכלה העולמית", הוסיף.



סורוס אמר עוד כי יש צורך להמציא מחדש את המערכת הפיננסית העולמית, ולשקול חוקים חדשים לפיקוח על תנועות הון בעולם. לדבריו, חופש תנועה מוחלט של הון פיננסי ברחבי העולם התברר כמקור לחוסר יציבות, ויש להגביל אותו, כמו גם עם חוסר האיזון המסוכן הנובע ממעמדו של הדולר האמריקאי כמטבע הבינלאומי המרכזי. "הדולר אינו נהנה עוד מהאמון לו זכה בעבר, אולם אין אף מטבע אחר שיכול לתפוס את מקומו", אמר סורוס.



בראיון לעיתון "פייננשל טיימס" בסוף שבוע שעבר, הצדיק סורוס את זעם משלמי המסים בארה"ב על הבונוסים הגבוהים במגזר הבנקאי, משום שרווחי הבנקים מומנו על ידי חילוץ ממשלתי. "הרווחים הללו לא הושגו בזכות נטילת סיכונים. הם מתנות, מתנות נסתרות, מהממשל, לכן אני לא חושב שכספים אלו צריכים לשמש לתשלום בונוסים", אמר סורוס בראיון לטיימס. "יש כעס כלפיהם, ואני חושב שהוא מוצדק".



סורוס אמר עוד בראיון כי יש מקום לרגולציה על שכר עובדי המגזר הבנקאי, גם אם משמעות הדבר היא הבנקים יתקשו למנוע עזיבת מנהלי השקעות וסוחרים מוכשרים בתחום נטילת הסיכונים. "רגולציה תביא לדחיקת נוטלי הסיכונים המוכשרים החוצה מגולדמן סאקס לתוך מגזר קרנות הגידור, אשר לשם הם באמת שייכים, משום שקרנות גידור נוטלות סיכונים עם כספים שלהן, ולא עם כספי פקדונות של לקוחות או כספי ערבויות של הממשל".



סורוס העריך עוד בראיון כי היחלשות הדולר של ארה"ב צפויה להיות מוגבלת בשל קיבוע המטבע הסיני לדולר. "כל עוד היואן קשור לדולר, אני רואה אפשרות שהדולר ייחלש יותר מדי", אמר. "יש חוסר אמון כללי במטבעות והתרחקות משוקי המטבע לטובת נכסים אמיתיים", אמר סורוס. "יש כניסה לזהב, והנפט מתחזק, וזה כתוצאה מהבריחה משוקי המטבע". סורוס אמר עוד בראיון כי הראלי בשוק המניות בארה"ב צפוי להימשך עד סוף השנה, אולם הזהיר כי "התקווה להתאוששות מהירה בארה"ב אינה מבוססת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully