וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירידות חדות בבורסות ברחבי העולם: ירידות של יותר מ-4% בברזיל ורוסיה

נמרוד הלפרן

30.10.2009 / 20:21

בורסות אירופה רשמו הנפילה היומית החדה זה 4 חודשים; ארגנטינה צונחת בקרוב ל-5%



בורסות המניות ברחבי העולם רושמות ירידות חדות לאחר שנתוני מקרו כלכליים מעורבים שפורסמו היום בארה"ב, הגבירו את החששות מפני מיתון גלובלי נוסף. השווקים המתעוררים מובילים את הירידות. בורסות אירופה רשמו את הנפילה היומית החדה ביותר זה ארבעה חודשים.



השווקים המתעוררים מובילים את הירידות בבורסות המניות העולם. בורסת ברזיל יורדת ב-4.2% בדרכה לנפילה שבועית של 6% - הירידה השבועית החדה ביותר זה שמונה חודשים. בורסת ארגנטינה צונחת ב-4.7%; מדד micex של בורסת רוסיה נסגר בירידה של 4.2%; בורסת טורקיה ירדה ב-3.5%



בורסות אירופה רשמו את הנפילה היומית החדה ביותר זה ארבעה חודשים, והשלימו באוקטובר ירידה חודשית ראשונה מאז יוני. בורסת לונדון נסגרה בירידה של 1.8%; פרנקפורט נפלה ב-3.1% - הירידה היומית החדה ביותר מאז יולי - והשלים בכך נפילה שבועית של 5.7% וירידה של 4.6% בחודש אוקטובר. פאריס ירדה היום ב-2.9%. מדד דאו ג'ונס סטוקס 600 הכלל אירופי ירד ב-2% והשלים נפילה שבועית של 3.3% - שבוע שלילי שני ברציפות. בחודש אוקטובר כולו ירד המדד ב-2.3% - ירידה חודשית ראשונה מאז יוני. עם זאת, המדד עודנו גבוה ב-50% משפל של יותר מעשור שרשם בחודש מארס.



המשקיע המיליארדר ג'ורג' סורוס הזהיר היום כי התאוששות הכלכלה העולמית צפויה לאבד מתנופתה, וכי קיימת סכנה ממשית לכך שהכלכלה הגלובלית תשוב ותשקע במיתון כבר בשנה הבאה. "אני מצטער לומר לכם זאת, אבל ההתאוששות עלולה לאבד מתנופתה, ויתכן כי אף צפוי מיתון חוזר, אם כי אני לא בטוח אם הוא יתרחש בשנת 2010 או ב-2011", אמר סורוס, בן 79, בנאום בבודפשט - עיר הולדתו.



בחזית המקרו בארה"ב: הצריכה הפרטית בארה"ב ירדה בספטמבר ב-0.5% - ירידה ראשונה זה חמישה חודשים - מסר היום משרד המסחר האמריקאי. מדד בטחון הצרכנים בארה"ב של חברת רויטרס ואוניברסיטת מישיגן ירד באוקטובר לרמה של 70.6 נקודות לעומת 73.5 בספטמבר. כלכלנים צפו ירידה חדה מעט יותר של המדד לרמה של 70 נקודות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully