וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה הזרים כ-215 מיליארד דולר - והציל 650 אלף אזרחים ממעגל האבטלה

סוכנויות הידיעות

31.10.2009 / 16:04

סגן נשיא ארה"ב: "יש סימנים ניכרים לכך שתוכנית ההתאוששות מחזירה אנשים למעגל העבודה"



כמעט 650 אלף משרות ניצלו או נוצרו בזכות תוכנית התמריצים הכלכלית של ממשל אובמה, כך מסר הממשל ביום שישי. הבית הלבן הצהיר כי הוא מתקדם לקראת עמידה ביעד שהציב הנשיא של 3.5 מיליון משרות עד סוף השנה הבאה.



מדו"ח שהוכן על ידי ועדה פדרלית עצמאית שעוקבת אחר התקדמות תוכנית התמריצים, עולה כי מספר המשרות החדשות בתחומי העסקים, הבנייה, הממשל המקומי, העמותות והאוניברסיטאות הגיע ל-640,329 בזכות תוכנית התמריצים. מספר המשרות החדשות הגדול ביותר נרשם בתחום החינוך – כ-325 אלף משרות. הסיוע הפדרלי סייע למדינות להימנע מקיצוץ בתקציבי החינוך, מה שמנע פיטורי מורים ועובדי בתי ספר רבים.



"יש סימנים ניכרים ומצטברים לכך שתוכנית ההתאוששות מחזירה אנשים למעגל העבודה", אמר סגן נשיא ארה"ב, ג'וזף בידן, במסיבת עיתונאים בוושינגטון. למרות שהתוכנית פורסמה במקור כחלק מהתוכנית לעבודות ציבוריות יזומות, רק כ-80 אלף מהמשרות החדשות הוצעו בתחום הבנייה.



הרפובליקנים טוענים ששיעור האבטלה הגבוה, של 9.8%, הוא הוכחה לכישלונה של תוכנית התמריצים, אשר לה התנגדו. הדמוקרטים טוענים כי המיתון היה חמור יותר מתחזיות האנליסטים וכי תוכנית התמריצים סייעה למנוע הישנות של השפל הגדול.



הנתונים החדשים מייצגים 156,614 חוזים, מענקים והלוואות פדרליות ליותר מ-62 אלף גופים, בעלות כוללת של 215 מיליארד דולר. המספר הגדול ביותר של משרות שנוצרו או ניצלו נרשם בממשלות המקומיות. קליפורניה קיבלה מספר כמעט כפול של חוזים, מענקים, הלוואות ותמריצים – בסך של 26.9 מיליארד דולר – לעומת כל מדינה אחרת. ניו יורק נמצאת במקום השני ברשימה עם 14.5 מיליארד דולר וטקסס במקום השלישי עם 13 מיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully