וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיידוף: רשות ני"ע החמיצה מספר הזדמנויות לחשוף את ההונאה - "החוקרים הצעירים התעסקו בזוטות"

ניו יורק טיימס

31.10.2009 / 16:42

טוען כי היה ניתן לחשוף בקלות את ההונאה, אך



הרשות האמריקאית לני"ע לא הצליחה לחשוף את ההונאה האדירה שניהל ברנרד מיידוף במשך שנים, אך הדבר הפתיע בעיקר את מיידוף עצמו, כך עולה מראיון רשמי שנערך בין כותלי בית הכלא בין נציב הרשות, דייויד קוץ, לבין מיידוף. הדברים נאמרו כחלק מאסופה של חומרי חקירה וראיונות שערכה הרשות, הנוגעות להונאת הפונזי הגדולה שנערכה בהיסטוריה שבוצעה על ידי מיידוף. "אחרי הכל, חשיפת ההונאה הייתה יכולה להיות פשוטה למדי", אמר מיידוף בראיון עמו.



לדברי קוץ, החוקרים הצעירים שהציקו למיידוף בנוגע לדברים פעוטים כגון הודעות אימייל, היו צריכים רק לבדוק נתונים בסיסיים כמו החשבונות שלו מול המסלקות הגדולות בוול סטריט או בהתנהלותו מול החברות שלכאורה ביצעו עבורו עסקות. "אם מחפשים הונאת פונזי, זה הדבר הראשון שצריך לעשות", אמר קוץ. "הצעדים הפשוטים הללו", הוסיף, "היו עשויים לחשוף כבר לפני שנים את הונאת הפונזי הגדולה ביותר בהיסטוריה".



האסופה שפורסמה כוללת 6,175 עמודים עם מכתבים, הודעות אימייל, תיעודי שיחות טלפון וחומרי רקע נוספים שנאספו במהלך 10 חודשי החקירה שניהל קוץ בנוגע לאופן הטיפול של הרשות בפרשה. בדו"ח המלא, שפורסם בחודש שעבר, נטען כי הרשות קיבלה 6 תלונות תקפות בעניין מאז 1992 – ונכשלה בזיהוי ההונאה בכל ששת המקרים. בדו"ח לא התגלו חשדות לשוחד, לקנוניה או לפגיעה במזיד בהתנהלות החקירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully