וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר המסחר של סין: ההתאוששות מהמשבר לא תהיה קלה; היצוא צפוי ליפול ביותר מ-20%

רויטרס

31.10.2009 / 16:46

עודף הסחר של סין צפוי ליפול לכ-180 מיליארד דולר לעומת 295 מיליארד דולר



היצוא הסיני יצטרך לעבור "דרך ארוכה ומפותלת" להתאוששות, על רקע חוסר הוודאות שפוגע בהתאוששות הכלכלית העולמית, כך אמר היום שר המסחר הסיני, צ'ן דמינג. "עודף הסחר של סין צפוי ליפול ל-180 מיליארד דולר עד 190 מיליארד דולר השנה, לעומת השיא שנרשם בשנה שעברה של 295.5 מיליארד דולר" הוסיף.



בתשעת החודשים הראשונים של השנה הגיע עודף הסחר ל-136.4 מיליארד דולר. היצוא הסיני בספטמבר היה נמוך ב-15.2% לעומת רמתו בשנה שעברה, גבוה יותר מהתחזיות שציפו לנפילה של 21%. בהודעה רשמית שפורסמה ביום שישי באתר האינטרנט של משרד המסחר הסיני, נאמר כי הירידה ביצוא בהשוואה לשנה שעברה צפויה להיות גבוהה מ-20%.



"ב-2010, אנו מקווים כי כלכלת העולם תתאושש באופן הדרגתי, וכי האווירה בסחר הסיני תשתפר גם היא בהדרגה", נכתב בהודעה. "אולם ההתאוששות הכלכלית העולמית עדיין לא חזקה מספיק, ויש בעיות וסתירות רבות שעדיין לא נפתרו. ההתאוששות תהיה ארוכה ומפותלת, ויהיה קושי לזהות התאוששות בביקוש הבינלאומי בטווח הקצר".



על אף הדברים, השר הוסיף כי ישנם סימנים לאופטימיות. הממשלה ממשיכה לספק סיוע ליצואנים בצורת הטבות מס יצוא, וסין צפויה להתרחב למספר שווקים חדשים. "יש עתיד מזהיר לפיתוח הסחר עם שווקים מתעוררים חדשים", ציין דמינג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully