וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיטב בית השקעות: חודש אוקטובר - הגיוסים הגבוהים ביותר בקרנות הנאמנות מאז ינואר 2009

TheMarker Online

1.11.2009 / 11:15

קרנות אג"ח חברות וכללי שוברות שיאים - רשמו את הגיוס החודשי הגבוה ביותר מזה שנתיים וחצי כל זאת בזכות גיוס ענק של כ-2.7 מיליארד שקל בחודש אוקטובר בלבד המוביל את תעשיית הקרנות לחודש הטוב ביותר מאז ינואר 2009



תעשיית קרנות הנאמנות סיכמה את חודש אוקטובר כחודש מוצלח במיוחד עם גיוסים מרשימים של כ-2.6 מיליארד שקל - החודש הטוב ביותר מאז ינואר 2009. בנטרול הקרנות הכספיות שפדו כ-1.5 מיליארד שקל, גייסה תעשיית הקרנות המסורתיות בחודש אוקטובר כ-4.1 מיליארד שקל או כ-200 מיליון שקל ליום יותר מפי שניים מקצב הגיוסים בחודש ספטמבר!



קרנות אג"ח מדינה וצמוד מדד נמצאות במקום ה-2 בטבלת המגייסות השבועית והחודשית לצד חודש חזק (ושבוע חלש) של הקרנות המנייתיות. בקרנות השקליות נרשמה עלייה בקצב הפדיונות על רקע המשך הפדיונות הגבוהים בקרנות הכספיות.



בסיכום שבועי (25-29/10) גייסה תעשיית הקרנות כ-0.5 מיליארד שקל ובנטרול הקרנות הכספיות שפדו כ-370 מליון שקל, גייסו הקרנות המסורתיות כ-0.9 מיליארד שקל או קצב גיוס יומי של כ-180 מליון שקל, בדומה לשבועות הקודמים.



קרנות אג"ח חברות וכללי היו הסיפור הלוהט של החודש לאחר שגייסו לא פחות מ-2.7 מיליארד שקל - שיא גיוסים חודשי של כשנתיים וחצי, מאז מאי 2007! קצב הגיוסים היומי עמד על כ-130 מליון שקל והיה עקבי לאורך כל החודש. בשבוע החולף הן עוד הספיקו לגייס כ-0.7 מיליארד שקל נוספים והם עומדים בראש טבלת המגייסות השבועית בפעם ה-6 ברציפות.



קרנות אג"ח מדינה וצמודי מדד שסבלו מחודש ספטמבר חלש יחסית, הגבירו את קצב הגיוסים באוקטובר שהסתכם בכ-1.1 מיליארד שקל או קצב גיוס יומי של כ-50 מליון שקל - פי שניים מחודש שעבר. השבוע האחרון של החודש התאפיין בגיוסים נאים של כ-260 מליון שקל - עלייה קלה מהשבוע הקודם לו.



הקרנות השקליות פדו בחודש החולף כ-260 מליון שקל - הפדיון החודשי הגבוה ביותר מאז יולי 2009. יחד עם זאת התנודתיות היומית נשארה גבוהה, כאשר בכ-70% מהימים נרשמו פדיונות ובכ-30% גיוסים קלים.



עוד בצד הפודות ,הקרנות הכספיות, שרשמו יציאת כספים של כ-1.5 מיליארד שקל או קצב פדיון יומי של כ-70 מליון שקל - בדומה לחודש ספטמבר. בשבוע האחרון נרשמה ירידה בקצב הפדיונות הודות ליומיים האחרונים של החודש שהתאפיינו בפדיונות קלים בלבד לאור המגמה השלילית בשוק המניות בישראל ובעולם.



מתחילת השנה פדו הקרנות הכספיות כ-14 מיליארד שקל המוריד אותן לנתח שוק של 14.2% בלבד לעומת 33.2% בתחילת השנה.



לאחר חודש חלש ביותר, רשמו הקרנות המנייתיות (ישראל, חו"ל וגמישות) עלייה משמעותית בגיוסיהן שהסתכמו בחודש אוקטובר בכ-260 מיליון שקל - עלייה של פי שניים לעומת חודש ספטמבר. זאת, על אף השבוע החלש שפקד אותן עם פדיונות של כ-60 מליון שקל.



כ-70% מהגיוסים החודש הופנו לקרנות המתמחות במניות בישראל והשאר בחלוקה שווה בין הקרנות הגמישות לאלו המתמחות במניות בחו"ל.



בסיכום חודש אוקטובר תעשיית קרנות הנאמנות צמחה ב-3.6 מיליארד שקל, המיוחסת לגיוסים נטו של כ-2.6 מיליארד שקל ולעליית ערך נכסי הקרנות ב-1.0 מיליארד שקל,זאת על רקע עלייה במדד מיטב לקרנות הנאמנות בשיעור של כ-0.75%.



תעשיית הקרנות מנהלת נכון לסוף חודש אוקטובר (31.10.09) כ-127.8 מיליארד שקל.



טבלת יצירות/פדיונות בקטגוריות המובילות:







• כולל מניות ישראל, מניות חו"ל וגמישות.



הסקירה נכתבה על ידי רוני אפטר - מנהל קשרי יועצים במיטב בית השקעות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully