וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר בגולדמן סאקס: העלייה בביקוש לסחורות עלולה להביא למשבר מזון גם במדינות המפותחות

סוכנויות הידיעות

1.11.2009 / 11:21

"הביקוש למזון מצד השווקים המתפתחים ייצור לחץ על הביקוש הקיים היום מצד השווקים המפותחים"



אמריקה ואירופה צריכות להתכונן לעלייה מאסיבית במחירי השמן והמזון, כך הזהיר אנליסט בבנק .



מחר צפויים נציגים מתוך הבנק העולמי, האו"ם ופוליטיקאים ממספר ארצות להתכנס בלונדון כדי לדון במשבר המזון. הדאגה היא שגידול אוכלוסיית העולם, ההתחממות הגלובלית, החשש מפני ירידה באספקת מי השתיה ועלייה בגידולים המשומשים לטובת דלקים תוביל למשבר מזון עולמי ולעליית מחירים במדינות המתפתחות.



אבל ג'פרי קרי, ראש מחלקת מחקר סחורות בגולדמן סאקס, אמר כי הביקוש לסחורות עלול לגרום למשבר מזון גם במדינות המפותחות. "גם בשווקים המפותחים עלולים לשלם יותר עבור נחושת, סויה ושמן. בראש ובראשונה, אמריקה צריכה לערוך שינויים משמעותיים בדרך שבה היא צורכת משאבים טבעיים".



"הביקוש למזון מצד השווקים המתפתחים ייצור לחץ על הביקוש הקיים היום מצד השווקים המפותחים. ברגע שהעולם ישוב לצמיחה נורמאלית, הבעיה הזו תתעורר מחדש", אמר קרי. קרי הזהיר מפני מעבר ייצור גידולים מתעשיית המזון לתעשיית הדלקים הביולוגים.



אחת הסיבות שמחירי הסחורות ברחבי העולם עולים היא מעבר הכספים מאג"ח מגובות בנכסים - אשר היוו חלק משמעותי במשבר הנוכחי - להשקעה בסחורות כמו שמן, נחושת וחוזי מזון.



מארק קקלר, מנהל חטיבת החקלאות והפיתוח הכפרי בבנק העולמי אמר: "אנחנו צופים שהתנודתיות במחירי המזון תתגבר והמחירים יישארו מעל לממוצע לפחות עד לשנת 2015".



ארגון המזון והחקלאות של האו"ם (fao) אמר כי מספר האנשים הרעבים בעולם עלה מ-830 מיליון למיליארד בתוך שנתיים. הבנק העולמי מגביר בימים אלה את מאמציו להשקיע בחקלאות לאחר עשורים שלמים בהם הבנק התעלם מהשקעה בענף זה.



האריס לאם, מנהל בכיר בארגון הסחר ההוגן הבריטי, אמר לעיתון "גארדיאן": "אם מחירי המזון יעלו באופן יציב הם יקזזו ירידה של 40 שנה. אלה הן חדשות טובות, אם המדיניות הנכונה תונהג, ותאפשר לחוואים הקטנים להרוויח מזה, כמו גם לספקולנטים ולמתווכים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully