וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירון בלוך: כך נסגרה עסקת פרטנר

TheMarker Online

1.11.2009 / 11:57

המשנה למנכ"ל לאומי פרטנרס: בן דב הוא מאנשי העסקים שהכימיה עימם קריטית; רבות מהפגישות התקיימו בביתו



ירון בלוך, המשנה למנכ"ל לאומי פרטנרס, פירסם היום פרטים נוספים על עסקת .



לדברי בלוך, בן דב היה האנדרדוג בעסקה. "כשבן דב רואה לנגד עיניו מטרה, הוא פועל בנחישות ובאסרטיביות. אילן פשוט מצא דרכים מאוד קריאטיביות לעקוף מכשולים גדולים והוא התנהל בחוכמה ברמה העסקית".



בלאומי פרטנרס התלבטו למי כדאי להשקיע. "לאחר שגיבשנו את מתווה העסקה הגענו למסקנה שהשקעה מסוג זה פחות מתאימה לקרנות השקעה פרטיות (private equity), ויותר מתאימה למשקיעים אסטרטגיים בעלי אופק השקעה ארוך טווח. מבין המתמודדים השונים, היה ברור לנו ש של אילן בן דב ויורוקום של שאול אלוביץ’ הם הרציניים ביותר ובעלי הסיכויים הגבוהים ביותר לזכות."



בלוך עוד כתב כי "אילן בן דב הוא מסוג אנשי העסקים שהחבירה האישית אליהם והכימיה הנוצרת היא קריטית. כך, לדוגמא, מתוך אינספור פגישות העבודה שהיו לנו, רבות מהן התקיימו בגינת הבית שלו ולא במשרדים שלנו או שלו. האווירה הנינוחה והמצוינת שם תרמה ללא ספק רבות להתקדמות מהירה ובסופו של דבר לגיבוש ההבנות.



"לקראת מועד סיום הליך המכרז, זומן אילן בהתרעה קצרה להונג קונג ע"י יו"ר האצ'יסון. אילן, יחד עם יהל שחר, מנכ"ל סקיילקס, ושאר חברי צוותו נחתו בצהריים בהונג קונג."



על היתרונות והחסרונות של בן דב ואלוביץ' שהתמודדו, כתב כי "לקבוצת בן דב היה יתרון משמעותי בתחום הרגולטורי בגלל אחזקותיו המועטות בתחום התקשורת, אבל מאידך היה לקבוצה חיסרון יחסי מסוים בתחום היכולת הפיננסית. מהעבר השני, לקבוצת אלוביץ' היה אמנם יתרון במישור היכולת הפיננסית, אך חיסרון משמעותי במישור הרגולטורי בגלל החשש שאחזקותיו הנרחבות בתחום התקשורת לא יאפשרו לו לשלוט גם בפרטנר".



על אופי המו"מ בין אילן בן דב לבין קנינג פוק, יו"ר האצ'יסון סיפר בלוך: "עיקרי עסקה בסדר גודל כזה, שהיא אחת הגדולות במשק הישראלי אי פעם, נסגרה בפגישה קצרה בין שני ראשי קבוצות. את הנייר ההיסטורי הזה, שעל גביו למעשה נסגרה עסקת פרטנר, אילן בן דב מיסגר ותלה במשרדו."



"בשורה התחתונה אני חושב שבן דב הוא האיש הנכון בחברה הנכונה. בן דב מכיר את חווית הלקוח יותר טוב מכל אחד אחר. האיש התחיל במכירת משחקי סגה, המשיך ביוזמות שונות ובמכירת טלפונים סלולריים של סמסונג, ועשה מזה לא מעט כסף. סוד ההצלחה הוא לא רק אסטרטגיות וקונספציות של נתח שוק אלא בראש ובראשונה הבנה אמיתית של צרכי הלקוח".



בלוך סיכם את העסקה של לאומי פרטנרס עם אילן בן דב: "החיבור בינינו לא היה מובן מאליו, אבל הדינמיקה החיובית שהתפתחה, לצד ההערכה הגדולה לה זוכה אילן בקרב הנהלת הבנק, יצרו בסופו של דבר שותפות אמיתית. אילן בן דב ולאומי פרטנרס הפכו לשותפים באחת מחברות הדגל של הכלכלה הישראלית".



■ יעקב גלברד ויעקב פרי יכהנו כדירקטורים בפרטנר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully