וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולימפיאדת 2012 ממריצה את כלכלת לונדון; יריד מיוחד יפרוש הזדמנויות לחוזים ב-700 מ' ליש"ט

סוכנויות הידיעות

1.11.2009 / 12:22

יו"ר הוועדה המארגנת: המיתון לא פגע בגיוס הכספים; יריד מיוחד יפרוש הזדמנויות לחוזים ב-700 מ' ליש"ט



המירוץ ללונדון 2012 מתחמם: ביום שבת ציינו בבירה הבריטית 1,000 יום לקראת המשחקים האולימפיים שייערכו בה. בעיר נורו זיקוקים, ומגדל bt במרכז העיר כוסה במסך ענק ועליו סמל המשחקים. הקמת המתקנים מתקדמת בקצב משביע רצון, לדברי המארגנים, והאולימפיאדה אף ממריצה את כלכלתה של לונדון.



המיתון העולמי לא האט את קצב גיוס הכספים לאולימפיאדה, אמר יו"ר הוועדה המארגנת של המשחקים, סבסטיאן קו, והוסיף כי הוועדה עדיין מתכננת לגייס 2 מיליארד ליש"ט (3.3 מיליארד דולר) מהמגזר הפרטי. "לא שינינו את החזון שלנו בעקבות הנסיבות הכלכליות", אמר.



הוועדה המארגנת של המשחקים האולימפיים (locog) גייסה כבר 550 מיליון ליש"ט (905 מיליון דולר) ממשקיעים מקומיים בלבד, לדברי קו. על הוועדה לגייס כ-150 מיליון ליש"ט (247 מיליון דולר) נוספים על מנת להגיע ליעד שהציבה לעצמה.



locog התמודדה בהצלחה עם המשבר הכלכלי, מכיוון ש-60% מאתריה נקבעו כבר ב-2005, כאשר לונדון הוכרזה כעיר המארחת של אולימפיאדת 2012. דבר זה אפשר למארגנים להגיע להסכמי מימון וחסות בשלב מוקדם, אמר קו. כמה מהתחרויות, כמו בענפי בדמינטון והתעמלות אומנותית, שהיו אמורות להיערך במבנים חדשים שהיו נבנים במיוחד עבור המשחקים, הועברו באחרונה לאתרים קיימים כמו אצטדיון וומבלי, בכדי לחסוך עלויות.



מלבד החיסכון בעלויות, המשחקים האולימפיים מהווים 'תוכנית תמריצים' לכלכלת לונדון, שנפגעה מהמשבר הפיננסי. ביום רביעי תערוך locog ביחד עם הוועדה המבצעת של המשחקים (oda) יריד לחברות ואנשי עסקים, אשר יפרוש בפניהם הזדמנויות לחוזים בשווי 700 מיליון ליש"ט. oda, המעסיקה 7,500 איש בבניית המתקנים, העניקה עד כה יותר מ-1,000 חוזים בסך 5 מיליארד ליש"ט לחברות, בעיקר בתחום הבניה.



הזדמנויות נפתחות גם בפני חברות מדיה, אשר צפויות לחתום על עסקות חסות וזכויות לשידור המשחקים, וכן על מכירת הכרטיסים לתחרויות. עסקות שכבר נחתמו העניקו לחברת רויאל מינט זכויות על הנפקת מטבעות מיוחדים, לרשות הדואר על הנפקת בולים, ולחברת אדידס, שתייצר ביגוד עם סמלי האולימפיאדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully