וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלל פיננסים: קרדן ממשיכה לארגן את התיק בדרך לפרידה מקרדן ישראל

TheMarker Online

1.11.2009 / 12:59

קרדן מבצעת מהלכים אקטיביים למיקוד הפעילות בחו"ל תוך הגדלת הנזילות והגמישות הפיננסית. את השפעתם על שווי מניית החברה, עדיין מוקדם לקבוע



מודיעה כי עד לסוף 2009 היא מתכוונת לצאת בהצעת מכר לבעלי מניותיה לרכישת מרבית אחזקת החברה בחברת הבת . בכך מתכוונת החברה להיפרד מנתח משמעותי מזרוע הפעילות שלה בישראל, הרגל היותר יציבה בתיק האחזקות של החברה.



אבירן רביבו, אנליסט בכלל פיננסים: "עדיין לא ברור מה יהיה היקף היענות הציבור למהלך המוצע אך רצינו לעמוד על מספר השלכות אפשרויות לצעד זה, באם ימומש במלואו:"



מימוש במחיר אטרקטיבי? לא בטוח. קרדן נ.ו מודיעה על כוונתה למכור המניות בסביבות שווי השוק של החברה. להערכת כלל פיננסים שווי השוק הנוכחי של קרדן ישראל נמוך משוויה הכלכלי ומכירת המניות ברמת המחירים הנוכחית אטרקטיבית לבעלי המניות של קרדן, פחות לקרדן עצמה.



באם יושלם המהלך, מחיר היעד ירד ל-30 שקל. בהערכת השווי האחרונה לקרדן נקבו בכלל פיננסים במחיר של 9.9 שקל למניית קרדן ישראל בנטרול האחזקות הצולבות. הפצה במחיר הנוכחי נמוכה מהערכותיהם המוקדמות ומותירה את קרדן ללא מרבית פוטנציאל עליית הערך בקרדן ישראל.



אמנם, בהנחת שההפצה תיענה במלואה יקטן החוב הפיננסי של החברה בכ-75 מיליון יורו אך אין בכך בכדי לפצות על ירידת ערך האחזקות.



אך הצלחה בהנפקת תהל יכולה להעלותו בחזרה. כן התבשרנו השבוע כי החברה מתכוונת לאתר משקיע פרטי לתהל. "להערכתנו", אומר רביבו, "לתהל פוטנציאל התרחבות משמעותי והזדמנויות רבות לפניה. קיימת סבירות גבוהה כי הצלחת ההנפקה תלווה בהצפת ערך באחזקה זו מעבר לשווי של 100 מיליון יורו שהענקנו לה במודל שלנו. בכך יוכל "להתאזן" מחיר היעד שלנו, ובתרחיש מסוים אף לעלות".



בטווח הקצר, צפוי לחץ על קרדן ישראל. מן הסתם, הפצת חבילה בהיקף של 400 מיליון שקל לא תסייע בטווח הקצר למחיר המניה של קרדן ישראל ועלולה ללחוץ המניה עד להשלמת המהלך והתבהרות התמונה. בכך יכולה להיווצר נקודת כניסה נוחה למניית קרדן ישראל.



גידול משמעותי בנזילות קרדן נ.ו. היענות בהיקף מלא להפצת מניות קרדן ישראל תוביל לעלייה משמעותית ביתרת המזומנים של קרדן נ.ו. מדובר בתוספת של 75 מיליון יורו לקופת מזומנים של כ-110 מיליון יורו שמחזיקה החברה. הצורך להמשיך ולתמוך בפעילות הפיננסית ובהתרחבות תהל עומד מאחורי הנזלת אחזקות החברה.



קרדן תיוותר ממוקדת בפעילות בחו"ל. חשוב להדגיש כי לכשעצמו שילוב מהלכים אלו "עושה שכל". הפרדת פעילות קרדן ישראל מזו של קרדן נ.ו. תותיר אותה כחברה הממוקדת בפעילות בשווקים מתעוררים ותקל על משקיעים חדשים להבין החברה. "למרות הסתייגותנו ממחיר המימוש של קרדן ישראל, אנו רואים פוטנציאל רב בהצפת הערך הצפויה בתהל ובניצול הפוטנציאל העתידי בשאר האחזקות", אומר רביבו".



לסיכום, קרדן מבצעת מהלכים אקטיביים למיקוד הפעילות בחו"ל תוך הגדלת הנזילות והגמישות הפיננסית. את השפעתם על שווי מניית החברה, עדיין מוקדם לקבוע.



נעדכן ההמלצה לאחר פרסום דו"חות הרבעון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully