וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורדון בראון שוקל תוכנית תמריצים נוספת לכלכלת בריטניה

סוכנויות הידיעות

1.11.2009 / 13:16

עקב נתוני התמ"ג העגומים צפוי בראון להודיע על תמריצים של מיליארדי ליש"ט, במטרה לשוב לצמיחה ב-2010



ראש ממשלת בריטניה, גורדון בראון, שוקל ליזום תוכנית תמריצים נוספת למדינה. מטרת התמריצים היא להוציא את בריטניה מהמיתון, וכן להפעיל לחץ על חברי הפרלמנט השמרנים, המבקשים לערוך קיצוצים נרחבים, כך דיווח היום (ראשון) "סאנדיי טיימס".



לדברי העיתון, בראון מתכוון לנצל את הצהרתו המקדימה לדיוני התקציב בכדי להודיע על תמריצים פיסקליים חדשים, שיכללו מיליארדי ליש"ט לפרויקטים בתחום הדיור, התשתיות והחינוך.



התמ"ג של בריטניה נסוג ברבעון השלישי ב-0.4%, לעומת הרבעון השני, עקב ההאטה המתמשכת במגזרי השירותים, הייצור והבנייה - כך דיווחה בשבוע שעבר הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה במדינה. זהו המיתון הארוך ביותר שנרשם בבריטניה מאז החל המעקב אחר הנתונים ב-1955. נתונים אלה שיכנעו את בראון שיש להגביר את התמריצים בשנה הבאה, כדי לעודד את ההתאוששות.



בראון ינסה באמצעות התמריצים ליצור הבחנה ברורה בין מפלגת הלייבור ובין השמרנים, התומכים בקיצוצים, ומקווה בכך לצבור תמיכה לקראת הבחירות, שייערכו ביוני 2010. עם זאת, באוצר מודאגים מכך שהצעתו של בראון, הכרוכה בהגדלת ההוצאות, תזעזע את השווקים הפיננסיים, ותקשה על תפקודם, לנוכח החוב הלאומי ההולך וגדל.



אחד מהיעדים שצפויים להיכלל בדו"ח המקדים לתקציב, שיתפרסם בחודש הבא, צפוי להיות צמצום הגירעון הציבורי, שמסתכם כיום ב-175 מיליארד ליש"ט, במחצית, עד 2014. לפי תחזיות האוצר כיום, ההוצאות הממשלתיות צפויות לעלות בשנה הבאה ב-30 מיליארד ליש"ט ולהסתכם ב-700 מיליארד ליש"ט.



המפלגה השמרנית טוענת כי אם תזכה בשלטון, היא תצמצם את הגירעון באופן ניכר ובקצב מהיר יותר מכפי שעושה מפלגת הלייבור, ותקצץ את ההוצאות באופן מיידי. "הקיצוצים שהשמרנים מתכננים יסכנו את התאוששות הכלכלה", אמר דובר הממשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully