וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרך להחזרת דירוג בטיחות הטיסה הגבוה של ישראל: לאחר 80 שנה - אושרה טיוטת חוק הטיס

זוהר בלומנקרנץ

1.11.2009 / 13:54

ישראל הורדה בסוף 2008 לרמת בטיחות 2, המאפיינת מדינות עולם שלישי על רקע ליקויים בטיחותיים



שלב נוסף לקראת חזרתה של ישראל לדירוג בטיחות הטיסה הגבוה: טיוטת חוק הטיס החדש אושרה היום (ראשון) על ידי ועדת השרים לענייני חקיקה.



מדובר בחוק שלא היה קיים עד כה בישראל ומהווה את אחד התנאים העיקריים של רשות התעופה הפדרלית של ארצות הברית להחזרתה של ישראל לקטגוריה 1. ישראל הורדה בסוף 2008 לרמת בטיחות 2, המאפיינת מדינות עולם שלישי, על רקע ליקויים בטיחותיים שהתגלו ברמת הפיקוח של רשות התעופה האזרחית על ענף התעופה בארץ.



בענף התעופה העריכו בשיחה עם "הארץ" כי למרות אישור הטיוטה, יעבור עוד זמן רב עד שיושלם תהליך אישורו המלא של החוק וכי בכל מקרה, ישראל לא תעמוד בלוח הזמנים עליו הכריז מנהל הרשות, גיורא רום, לפיו תשוב ישראל עד תום השנה לקטגוריה 1.



שר התחבורה, ישראל כץ, אמר כי "חוק הטיס יובא לאישור הכנסת, מיד לאחר אישורו בוועדת השרים לענייני חקיקה. הוא יחליף את חוק הטיס המנדטורי הישן משנת 1927ואת דבר המלך על הטיס במושבות משנת 1937. כץ הנחה את הרשות "להאיץ את המהלכים להשבתה של ישראל לדירוג הגבוה של בטיחות התעופה.



ממשרד התחבורה נמסר כי טיוטת החוק החדש כוללת, בין השאר, חקיקה עדכנית התואמת את עקרונות החקיקה בישראל, התאמה להוראת אמנת שיקגו ונספחיה וכן להנחיות הארגון הבינלאומי של תעופה אזרחית, הסדרת התיאום בין התעופה האזרחית לתעופה הצבאית ומתן סמכויות לנאמני בטיחות טיסה, שיסייעו לרשות בפיקוח על דיני הטיס ואכיפתם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully