וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קיצוצים ב-BBC: אחד מכל חמישה מנהלים בכירים יאבד את משרתו

סוכנויות הידיעות

1.11.2009 / 14:36

עד 2013 תקצץ החברה 20% מצוות ההנהלה שלה, ותקפיא את שכרם של מנהליה הבכירים



אחד מכל חמישה מנהלים בכירים ב-bbc עלול לאבד את משרתו, בעקבות קיצוצים שעורכת רשת השידור הבריטית, כך דיווח ביום שישי "טיימס". בנוסף, מקפיאה הרשת את שכרה של מועצת המנהלים.



מייקל ליונס, יו"ר הקרן של bbc, הודיע כי 18% ממנהליה הבכירים של הרשת - כ-115 איש - יפוטרו עד יולי 2013, ואותם יחליף צוות ניהול שיקבל משכורת נמוכה הרבה יותר. הרשת מעוניינת לקצץ את שכר מנהליה, שכיום מסתכם בכ-79 מיליון ליש"ט (130 מיליון דולר), ב-20 מיליון ליש"ט.



שכרם של חברי הדירקטוריון יוקפא עד ל-2013, ושכרם של שאר המנהלים הבכירים יוקפא עד לאוגוסט 2011. "אנחנו באווירה כלכלית שונה כיום, מצבו של שוק התעסוקה בענף המדיה עגום וישנם לחצים על כספי הציבור", אמר מארק תומפסון, מנהל בכיר ב-bbc.



הקיצוצים מגיעים לאחר שליונס ביקש מתומפסון להגיש לו דו"ח על שכרם של בכירי הרשת. הדו"ח, שפורסם ביום חמישי, הראה כי מנהלי ה-bbc מרוויחים פי 17.5 יותר משכרו הממוצע של עובד צוות זוטר בחברה. השכר בכמה מהמשרות עולה על זה של משרות דומות במגזר הפרטי.



בעתיד, מי שיתמנה למועצת מנהלי ה-bbc ירוויח בין 20% ל-50% מהשכר המקובל אצל רשתות מסחריות מתחרות. "אני מודע להשפעה שתהיה לכך על עובדי bbc, אך זהו הדבר הנכון לעשות. כארגון ציבורי גדול, ה-bbc צריך להראות מנהיגות בנושא זה, במיוחד בזמנים קשים לכלכלה", אמר ליונס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully