וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סלע מחלוקת אחרון בדרך להסכם פנסיה לעצמאים: שאלת הסנקציה הפלילית

חיים ביאור

1.11.2009 / 16:46

עו"ד טלמון: לא הגיוני שתוטל סנקציה כלפי עצמאי שלא מפריש כספים לפנסיה בגלל הפסדים או חובות לנושים



התקדמות חלה במגעים לקראת הפעלת הסכם פנסיה חובה שיחול על 350 אלף העובדים העצמאים בישראל. כיום חל הסדר פנסיה חובה רק על השכירים. סלע המחלוקת היחיד שנותר לקראת חתימת ההסכם הוא דרישת האוצר להפעיל סנקציה פלילית כלפי עצמאים שלא ידאגו להפריש כספים לקרן הפנסיה. באוצר מציינים כי עצם הביטוי 'פנסיה חובה" מחייב הפעלת אמצעי אכיפה כלפי מי שאינו מפריש כספים לקרן הפנסיה. סנקציה כזו מופעלת כיום כנגד מעסיקים שאינם מפרישים כספים לטובת קרן הפנסיה של השכירים המועסקים אצלם.



לדברי נשיא לשכת ארגוני העצמאים, עו"ד טלמון, "לא הגיוני שתוטל סנקציה פלילית כלפי עצמאי שלא מפריש לעצמו כספים לפנסיה בגלל הפסדים או מצב שבו הוא חייב סכומים גדולים לנושים.



המחלוקת תידון היום בפגישתם של טלמון והממונה על הביטוח ידין ענתבי, שתתקיים באילת במסגרת הכנס השנתי של סוכני הביטוח.



טלמון מציע עוד כי עצמאים בעלי הכנסות נמוכות במיוחד, מתחת לסף המס, יהיו פטורים מלהעביר כספים לקרן הפנסיה - והכסף המיועד להפרשות יקוזז מתוך מס ההכנסה השלילי המגיע להם.



ההחלטה להחיל את הסדר הפנסיה גם על עצמאים נובעת מהעובדה כי קצבת הזיקנה של הביטוח הלאומי, המשולמת לכל אזרח החל מגיל 67, אינה מספיקה לקיום בכבוד. באוצר ובלשכת ארגוני העצמאים אומרים כי עצמאים רבים נקלעים למצוקה כלכלית אחרי שהגיעו לגיל זיקנה ולכן דרוש רובד פנסיוני נוסף שהם יהנו ממנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully